Överreklamerat

Blåbärssoppa är ju väsentligt godare. Inte som lunch, men som mellanmål, kall. Drickchoklad och nyponsoppa funkar också. Klart underskattat som färdgodis, enligt mitt tycke. Däremot är GODIS sååå överskattat!!
 
Regnskydd till ryggan..

Måste hålla med om att regnskydd till ryggan är överskattat. Även de dyra vattentäta packpåsar man kan köpa i friluftsbutikerna.

Vad hände med ICA och Coop påsarna???
Funkar utmärkt för oss......och man kan slänga dem direkt efter en vandring........

En påse till mat, en påse för kläder, en påse över sovsäcken (om nu SMHI har varnat för dåligt väder) osv.

Naturligtvis har vi med en extra påse till skräp (det man inte kan elda upp.....vilket inte är mycket....) och en extra att dra över tältet om det skulle behövas.

Väger inte mycket, är billigt och går att slänga när det blir skitigt ;)
 
* Isyxfästen och vattenpâsar med tub etc. mâ vara onödiga / överreklamerade ting i vissa miljöer, men mer eller mindre oumbärliga i andra.

* Dubbla socker för att undvika skavsâr har jag aldrig fattat vitsen med utan har i hela mitt liv vandrat lyckligt fram med enbart en pâ varje fot (undantaget vissa vinterturer dà jag nog anvánder dubbla för vármens skull).

* Regnskydd till ryggan är vál trots allt ganska praktikst när det regnar?

* Nât som sällan kommer till användning är min nyckelring med salt, peppar och parikapulversbehàllare, men den är vál knappast h¨Ñogt värderad av nâgon, och dárför ej heller överreklamerad.
 
Överreklamerat


Alla "jag går minsann flera veckor och bara äter knäckebröd". Jag har aldrig regnskydd och sover i ett tarp när det stormar och ösregnar på kalfjället. Det roliga är att man aldrig nånsin ser er. Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?

// surgubben
 
Protest;-)

Måste hålla med om att regnskydd till ryggan är överskattat. Även de dyra vattentäta packpåsar man kan köpa i friluftsbutikerna.

Vad hände med ICA och Coop påsarna???
Funkar utmärkt för oss......och man kan slänga dem direkt efter en vandring........

En påse till mat, en påse för kläder, en påse över sovsäcken (om nu SMHI har varnat för dåligt väder) osv.

Naturligtvis har vi med en extra påse till skräp (det man inte kan elda upp.....vilket inte är mycket....) och en extra att dra över tältet om det skulle behövas.

Väger inte mycket, är billigt och går att slänga när det blir skitigt ;)
Vissa av de dyra regntäta rullförslutningsbara packsäckar man kan köpa i friluftsbutikerna är suveräna. En för sovsäck, en för kläder, en för mat. De håller i motsats till COOP- och ICA- kassar både slitagemässigt och håller mina grejer torra under vandringar. Jag tar dem inte endast när SMHI varnat för dåligt väder. Går ju inte att lita till 100 på ens för en helg, och tillförlitliga prognoser någon/några veckor i framtiden kan man ju glömma helt.

Raskesven
 
Den absoluta idiotprodukten måste vara sporken, vem köper den? Urusel kvalitet och vad ska man med gaffel/kniv grejen till? Funkar lika bra med en plastsked eller en hederlig stålsked på sommaren. Jag kör enligt mottot: Det som inte går att äta med sked är inte värt att äta. Jag torkar mina stålgrå innanför brallorna om det regnar eller hängande på ryggan. Funkar alldeles utmärkt. Jag brukar köra stövlar på sommaren. Men nu spårar jag iväg.. :)


Sporken borde i vilket fall totalförbjudas.

God tur.
 
Överreklamerat


Alla "jag går minsann flera veckor och bara äter knäckebröd". Jag har aldrig regnskydd och sover i ett tarp när det stormar och ösregnar på kalfjället. Det roliga är att man aldrig nånsin ser er. Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?

// surgubben

Va? :) Jag går ofta utan regnskydd.

Jag går å andra sidan väldigt lite med stor ryggsäck i blåbärsskogen hemma.

Knäckebröd lever jag inte på.
 
Sågar som man kan fälla ihop.
De tar ju lika stor plats som en som en icke ihopfälld.
På köpet får man en såg som inte är lika stark, den är gjord i många delar och kan paja lättare.
Jag har en fast bågsåg o den aldrig varit ivägen, tvärtom så är den alltid redo att använda.

Nu jäklar blir det fart på Forumet....
 
Överreklamerat


Alla "jag går minsann flera veckor och bara äter knäckebröd". Jag har aldrig regnskydd och sover i ett tarp när det stormar och ösregnar på kalfjället. Det roliga är att man aldrig nånsin ser er. Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?

// surgubben

Är det inte tråkigt att se ner på de som inte lever såsom du vill att man ska leva?

Men kom med något konkret. Vilka påstår att de bara äter knäckebröd i flera veckor? Vem påstår att de sover i en tarp på högfjället när det stormar? Eller är du bara bitter på livet och vill få ur dig lite frustration?
 
Blåbärsskogen det mest UNDERreklamerade

Jag ifrågasätter om många nån gång över huvudtaget varit utanför blåbärsskogen hemma?

Om det är nåt som är överskattat är det naturen utanför blåbärsskogen hemma? Det är ju faktiskt den bästa naturen i hela världen.

Den absoluta idiotprodukten måste vara sporken, vem köper den? Urusel kvalitet och vad ska man med gaffel/kniv grejen till?

Urusel kvalitet? Har du pajat en titan-spork?
Eller pratar du bara om sporken från Light My Fire? Själv tycker jag den är väldigt trevlig, och klart tåligare än alla andra plastbestick som jag har testat.
Det är bara att kolla besticklådan därhemma för att inse att en gaffel är ett bra komplement till en sked. Men knivdelen är rätt oanvändbar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.