Knivar från Sika Hill

Den här uppgiften får du faktiskt ta fram. Den är helt avgörande för knivens potentiella förmåga att sälja.

Personligen skulle jag vara mycket skeptisk till ett kinesiskt 440C. Japanerna är heller inte alltför kända för tillverkning av detta stål. Hade du däremot sagt Shiroko eller Aoko så hade jag varit med på noterna ;).

I övrigt ser kniven ganska sympatisk ut. Klara drag av Benchmade Snody Activator ;).

~Paul~
Jag skall kolla upp med fabriken var stålet kommer ifrån så att du blir nöjd ;)

Blev tvungen att kolla upp vilken kniv du menade.. Hade inte sett den tidigare men jag håller med om att den inte är helt olik vår kniv..Vi som var så säkra på att vi hade tagit fram en kniv som var helt olik tidigare modeller på marknaden... Så fel man kan ha
Men det finns säkert inte en idé man kan få som inte liknar någon tidigare modell..


Eller föresten... hittar ni en kniv som ser ut som denna så blir jag imponerad
http://www.sikahill.se/Produktinfo/Sika-Hill_SH-IAS_jakt_fiske_survival_kniv.html
En kniv som vi tog fram i samarbete med en svensk insatsstyrka inför deras mission i Afrika.
 
1. Jag skall kolla upp med fabriken var stålet kommer ifrån så att du blir nöjd ;)

2. Blev tvungen att kolla upp vilken kniv du menade.. Hade inte sett den tidigare men jag håller med om att den inte är helt olik vår kniv..Vi som var så säkra på att vi hade tagit fram en kniv som var helt olik tidigare modeller på marknaden... Så fel man kan ha

Men det finns säkert inte en idé man kan få som inte liknar någon tidigare modell..

3. Eller föresten... hittar ni en kniv som ser ut som denna så blir jag imponerad
http://www.sikahill.se/Produktinfo/Sika-Hill_SH-IAS_jakt_fiske_survival_kniv.html
1. Det är inte mig du behöver blidka, utan konsumenterna ;).

2. Haha, ja det är alltid någon annan som har varit först. Inte konstigt kanske eftersom designen oftast följer funktionen. Därmed är utseendet tämligen givet.

3. Mel Pardue har tillverkat en tanto som ser i stort sett identisk ut jämfört med "din" kniv. Tyvärr hittar jag inte bilden på den. Däremot hittar jag en bild på dess "lillebror" och därmed kan du tänka dig hur den stora kan se ut:
MelPardueTanto.jpg

~Paul~
 
1. Det är inte mig du behöver blidka, utan konsumenterna ;).

2. Haha, ja det är alltid någon annan som har varit först. Inte konstigt kanske eftersom designen oftast följer funktionen. Därmed är utseendet tämligen givet.

3. Mel Pardue har tillverkat en tanto som ser i stort sett identisk ut jämfört med "din" kniv. Tyvärr hittar jag inte bilden på den. Däremot hittar jag en bild på dess "lillebror" och därmed kan du tänka dig hur den stora kan se ut:
MelPardueTanto.jpg

~Paul~

Men det var väl själva f-n... Ja som sagt det är inte helt lätt att komma på en idé som ingen annan varit först med... Den kniven trodde jag dock att vi skulle vara ensamma om. Vi mixade en klassisk "tanto" look med en lite mer "combat" look. Denna kniv var dock inte utvecklad efter design som fyller funktion utan snarare en RÅ stridskniv som förhoppningsvis även gick att använda som kniv ;)
 
Men det var väl själva f-n... Ja som sagt det är inte helt lätt att komma på en idé som ingen annan varit först med... Den kniven trodde jag dock att vi skulle vara ensamma om. Vi mixade en klassisk "tanto" look med en lite mer "combat" look. Denna kniv var dock inte utvecklad efter design som fyller funktion utan snarare en RÅ stridskniv som förhoppningsvis även gick att använda som kniv ;)
Haha, så kan det vara :). Mel Pardue tillverkar dessutom ett handtag som är nästan identiskt med det handtaget som "din" kniv är utrustad med. Det sitter dock oftast på hans fällknivar.

~Paul~
 
Haha, så kan det vara :). Mel Pardue tillverkar dessutom ett handtag som är nästan identiskt med det handtaget som "din" kniv är utrustad med. Det sitter dock oftast på hans fällknivar.

~Paul~
Ja det är väl bara att gilla läget att det är jäkligt svårt att få fram något som är helt "eget" och nyskapande.

Precis som du säger så det ju oftast designen som följer funktionen.
 
Den kniven såg trevlig ut som passningskniv tycker jag.
Skall bli kul att se den när den är färdig. ;)
Vad hade du tänkt använda för material i skalorna?

Ja jag gillar den. Och tror att den kan vara rätt praktisk. Jag tror det blir linnemicarta eller stabbad valnöt. Ska bara få tid att göra den klar. Jag har utskurna i 5160 oxå.

Seved
 
Men det var väl själva f-n... Ja som sagt det är inte helt lätt att komma på en idé som ingen annan varit först med... Den kniven trodde jag dock att vi skulle vara ensamma om. Vi mixade en klassisk "tanto" look med en lite mer "combat" look. Denna kniv var dock inte utvecklad efter design som fyller funktion utan snarare en RÅ stridskniv som förhoppningsvis även gick att använda som kniv ;)

Ja det där är inte lätt, det kan jag skriva under på.:(. En kniv som ska gå att använda kan inte se ut på så många sätt. Den såg trevlig ut iaf.

Seved
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
iceman123 Bra Svenska märken för knivar Utrustning allmänt 50
Hattmakaren Bushcraftkniv... Utrustning allmänt 165
Dan B Monsen och hans knivar. Utrustning allmänt 9
Discoackel Knivar Utrustning allmänt 2
Amatar Hittade några knivar... Utrustning allmänt 7
Touchofred Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar. Utrustning allmänt 12
Knivhuset Rengöring av knivar Utrustning allmänt 12
hedstrom89 Bark River knivar Utrustning allmänt 14
GeoMicke Knivar med skarp rygg Utrustning allmänt 101
Molngrabb Knivar, dessa knivar! Utrustning allmänt 78
Glännman Slipa både knivar och yxan på stenar Utrustning allmänt 21
seved1 Kanske fiske knivar Utrustning allmänt 20
majjen Vackra knivar Utrustning allmänt 21
Bandymannen Hemgjorda Knivar (Bilder) Utrustning allmänt 1
F3l1XB Fakta om knivar (eller knivporr för nybörjare) Utrustning allmänt 38
pamplemousse Vem harRandall Kniv/Knivar Utrustning allmänt 0
Sten-Olle Sökes: Bushcraft knivar! Utrustning allmänt 46
niking Vilken hårdhet på multitängernas knivar? Utrustning allmänt 19
Sten-Olle På jakt efter Helle knivar! Utrustning allmänt 7
gro Mora 2010 Utrustning allmänt 68
JohnnyL Knivar -igen Utrustning allmänt 19
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172
Polarnatt Knivar = förlängare Utrustning allmänt 50
j_stellan Hur många mora-knivar har du? Utrustning allmänt 39
Otto Lager Knivar Utrustning allmänt 19
mipert Är verkligen slöa knivar farliga? Utrustning allmänt 115
Anders.T FROST-knivar Utrustning allmänt 1
apport Dyra knivar! Utrustning allmänt 297

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.