Sluta recensera produkter innan ni använt dem

Det finns hur många recensioner som helst på sidan i stil med "jag fick just hem produkten X och den ser jättefin ut, återkommer med en fylligare recension när jag använt den". Sen kommer oftast ingen fylligare recension. Dessa "den-ser-jättefin-ut-i-lådan-recensioner" är ju helt meningslösa. Skriv recensionen EFTER att ni har provat produkten i stället. Jag skulle kunna skriva recensioner om alla produkter som finns på Naturkompaniet efter att jag har klämt lite på dom i butiken, men det hjälper ju inte någon. En recension bör vara baserad på den användning produkten är menad för, vilket oftast sträcker sig längre än att ligga i en låda och se fin ut.
 
Ja men då får man ju inte lika lätt en massa nya kottar? :)

(Gissar att det är där haken ligger, folk skriver för att få kottar.)
 

clindh

Forumvärd
Vi har smugit in dem igen - du kan se "...har XX kottar" på Din sida tex.

Tror inte så många uppmärksammat det dock, så hur de påverkar recensionerna är svårt att sia om.
 
Den som väntar på en kotte väntar aldrig för länge

Nu vet inte jag riktigt hur det här med kottar fungerar. Men som jag skrev inledningsvis brukar någon andra, fylligare, recension aldrig dyka upp efter "den-ser-så-fin-ut-i-lådan-recensionen". Om man nu ändå bara skriver en recension kan man väl vänta med att inkassera sin kotte genom att skriva recensionen när man väl har använt produkten?
 
Anser det självklart att man provat produkten i riktiga förhållanden innan man recenserar den. Håller med att det är helt meningslöst med den typen av recensioner du beskriver.

Vad är kottarna bra för? Känns tramsigt med kottar...
 
Instämmer i den ringa nytta en ser-fin-ut-i-lådan recentioner utgör, jag har en fråga som behandlar den andra extremen: vid flera tillfällen har jag efter 3-5 års användande låtit bli att recensera prylar eftersom jag upptäckt att de inte finns i handeln längre.

"Denna pryl är asbra, du hade varit lika nöjd som jag om du köpt för 5 år sedan för nu finns den inte längre..."

Vill man läsa den typen av recentioner?
 
Instämmer i den ringa nytta en ser-fin-ut-i-lådan recentioner utgör, jag har en fråga som behandlar den andra extremen: vid flera tillfällen har jag efter 3-5 års användande låtit bli att recensera prylar eftersom jag upptäckt att de inte finns i handeln längre.

"Denna pryl är asbra, du hade varit lika nöjd som jag om du köpt för 5 år sedan för nu finns den inte längre..."

Vill man läsa den typen av recentioner?

Kan väl vara okej, om det t. ex är en jacka som utgått och ersatts av nyare modell trots att det är ungefär samma. Man får en uppfattning om märket iaf.
 
På allmän begäran

Jag läser ofta recensioner och har stött på ett flertal av den typen jag inledningsvis beskrev. Annars hade jag inte tagit upp det. Men eftersom vissa inte verkar har sett några så kommer här ett exempel. Om inte länken fungerar så är exemplet en recension på en Haglöfs LIM Ultimate Jacket från 2005-06-03.

http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2115
 
ja, den recensionen var ju överflödig, men det finns ju ett par till. Det är la inget å hetsa upp sig över? Är det ett så stort problem? Snarare är det väl ett problem att haglöfs ändrar sina modeller hela tiden så det inte går att hålla reda på dem.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.