Ljudlösa annonser, tack!

Måste erkänna att jag tyvärr (för utsidans finanser) filterar bort annonser. Det är, som för de flesta här, blipp-blopp-annonser jag vill åt. Kanske inte så mycket själva annoserna i en del fall som det faktum att jag för det mesta sitter på en bärbar dator, vars fläktar drar igång när processorn får ge järnet bara för att visa den där annonsen. Det är irriterande. Ibland blir irritationen således dubbel bereonde på annonsens innehåll.

Ska jag extremrationalisera så kan jag väl säga att mitt blockerande är miljövänligt eftersom det minskar min strömförbrukning med någon promilles promille.
 
Måste erkänna att jag tyvärr (för utsidans finanser) filterar bort annonser. Det är, som för de flesta här, blipp-blopp-annonser jag vill åt. Kanske inte så mycket själva annoserna i en del fall som det faktum att jag för det mesta sitter på en bärbar dator, vars fläktar drar igång när processorn får ge järnet bara för att visa den där annonsen. Det är irriterande. Ibland blir irritationen således dubbel bereonde på annonsens innehåll.

Ska jag extremrationalisera så kan jag väl säga att mitt blockerande är miljövänligt eftersom det minskar min strömförbrukning med någon promilles promille.

Jag blockerar förnärvarande allt flash-innhehåll för att slippa animationers sönderslitande av min koncentration. Det gör att jag missar t.ex Add-natures och GetOuts stänkare som ändå sitter still. (Kan vara bra för reklam-säljarna att känna till.)
 

talthoff

Forumvärd
Nu är väl risken att jag stoppar in huvut i ett getingbo ...

Men jag är övertygad om att dom som "tillverkar" annonserna, vet vilka annonser som får bäst effekt.

Det är inte vi som sajtägare som "väljer" format, visst vi kan säga nej. Men vi har redan svarat på varför ex. ljud förekommer och hur man kan "slippa" annonserna på förstasidan.


-Thomas
 
Nu är väl risken att jag stoppar in huvut i ett getingbo ...

Men jag är övertygad om att dom som "tillverkar" annonserna, vet vilka annonser som får bäst effekt.

Det är inte vi som sajtägare som "väljer" format, visst vi kan säga nej. Men vi har redan svarat på varför ex. ljud förekommer och hur man kan "slippa" annonserna på förstasidan.


-Thomas
Njae. Ett sån här feedbacktråd är väl ett utmärkt verktyg för annonsörer att lära sig om vilken typ av annonsering som funkar och välkomnas av oss läsare.
Jag vill ju ha reklam om den känns adekvat. Jag vill ha pejl på nya prylar och evenemang. Det är ju därför jag hänger på ett sånt här ställe. Samtidigt är jag helt övertygad om att jag inte är den ende som börjar tröttna på att jag inte får välja vad jag för stunden vill koncentrera mig på.
Googles textbaserade reklam sitter ju onekligen väldigt stilla och bråkar inte oprovocerat med besökaren men ger riktigt hygglig utdelning vad jag förstår.

Om jag låter purken i den här diskussionen vill jag vara tydlig med att skarpt gillar satsningen bakom utsidan och förstår självklart att ni måste ha intäkter av något slag.

Idag betalar jag 200:- för att slippa reklam som lever och larmar. Höj till 300 då för oss som vill slippa flashbaserad reklam. Blir det dyrare så vet jag kanske inte hur jag kommer att göra.

/med vänlig glad och entusiastisk hälsning, David S
 
Förvånad...

Själv har jag forumet som direktlänk, så när jag ramlade in på den här tråden trodde jag det var något riktigt irriterande ni pratade om, men när jag sedan gick till startsidan blev jag förvånad! Den låter ju inte alls mycket, och inte är den speciellt stor heller... Om ni nu stör er så mycket på annonsen lägg exempelvis forumet som direktlänk och klicka er sedan runt på övriga siten... På det viset behöver ni inte ens se startsidan! Reklamen i övrigt ser jag inga problem med...

Mvh
/Simon
 
Lösningen?

Jag har tagit bort volymen på de tre datorer jag använder... och väljer istället aktivt när jag vill höra något... det är ju oftare man INTE vill höra än tvärtom... enklaste lösningen funkar altså utmärkt...

//Thomas
 
Klart ni ska ha jeep-reklam!

Om jag kan fortsätta njuta av Utsidan gratis (eller rätt billigt, om jag ändå väljer att betala), så får ni göra reklam för vilka bilar ni vill.
Jag är glad att Utsidan finns, den tar mig genom en del tråkiga dagar, och jag har lärt mig mycket här. Så länge det inte är mer störande än så här tar jag det gärna. Blir det mycket störande reklam kan jag definitvit tänka mig att betala för att slippa den.
Keep up the good work, och låt inte gnällspikarna bestämma!

/Oscar
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.