Jag,storebror.

Irl är jag bara lillebror.

Kan man inte ta bort det där att man kan se vilka som har besökt ens profil,jag har inget att visa eller dölja men det känns lite olustigt ändå.Betygsättning och kommentarer av bilder och sånt går an,det är ändå frivilligt.


peter
 
Instämmer! Behövde för några minuter sedan ett tips om kartor som jag kom ihåg att en medlem lämnat här nyligen. Så då gick jag in på hans profil, kollade hans senaste inlägg och hittade vad jag sökte. Men varför ska det behöva synas för honom att jag tittat på hans profil. Tror ju inte han gillade mig innan heller. :)
 
Närbesläktat: Jag ser att jag tittat på min egen profil och mina egna album. Det kan väl i alla fall tas bort.

Per
 
Förstår obehagskänslan

därvidlag men detta ser jag som ett relativt allmänt fenomen på Internet. Man lämnar många spår där som skulle kunna användas av mindre nogräknade personer.

Jag ser att Ingemar varit inne och tittat på min profil men det har jag inget emot och jag har inget emot Ingemar heller. Vi har haft samma uppfattning i några diskussioner och lite olika uppfattning i andra vilket är bra annars skulle det inte bli någon debatt.

Jag tycker att dessa besöksavtryck kan fungera som en påminnelse om hur mycket man lämnar ut på www och tycker därför att funktionen gärna kan vara kvar.

En relaterad sak som jag grubblar lite på är om det är lämpligt att lägga ut fotoalbum med familjebilder på flickr. Hur skall man kamoflera dem så att bara nära och kära kommer åt dem och inte andra som söker med kanske skumma avsikter?

Thure
 
En annan

reflektion är att det nya utseendet på forumet och speceillt översikten på t ex http://www.utsidan.se/forum/forumdisplay.php?f=22 får många att klicka på medlemmens signatur längst till höger då man egentligen velat komma till sista inlägget i tråden.

Alltså kan många registreringar på profilsidan bara varit läsare som i stället velat komma till ett diskussionsinlägg.

Thure
 
..Jag ser att Ingemar varit inne och tittat på min profil men det har jag inget emot och jag har inget emot Ingemar heller. Vi har haft samma uppfattning i några diskussioner och lite olika uppfattning i andra vilket är bra annars skulle det inte bli någon debatt. ...

Hehe, internet ger intressanta möjligheter till missförstånd, och tack för vänliga ord. Visste inte ens att jag varit inne på Thures profil på sistone. Möjligen har jag gjort ett snabbt klick och sannolikt utan att själv samtidigt vara inloggad. Blir man "upptäckt" även om man inte är inloggad när man tittar på någons profil?

PS. Medlemmen jag syftade på håller till längre västerut. No big deal ... :)
 
En relaterad sak som jag grubblar lite på är om det är lämpligt att lägga ut fotoalbum med familjebilder på flickr. Hur skall man kamoflera dem så att bara nära och kära kommer åt dem och inte andra som söker med kanske skumma avsikter?

Man bör fråga motiven innan man lägger ut typ familjebilder. Annars kan man få bakläxa. *rodnar*

Beträffande kamouflering räcker det väl långt att välja "private" i stället för "public" i flickr?
 
Man bör fråga motiven innan man lägger ut typ familjebilder. Annars kan man få bakläxa. *rodnar*
Känner igen det där...

Beträffande kamouflering räcker det väl långt att välja "private" i stället för "public" i flickr?

Jo men det vore samtidigt önskvärt att de närmaste skulle kunna hitta bilderna utan att ha tillgång till den exakta bildadressen. Kanske kan vi komma runt detta genom att be dem spara bildadresserna på t ex ett gmailkonto. Publika bilder har fördelen att de är sökbara.

Thure
 
Sannolikheten för att jag i fortsättningen ska våga klicka på någons profil för att leta inlägg från vederbörande har i alla fall drastiskt minskat efter nyordningen. Det kan komma att bli lite stillsammare på forumet ...
 
Eftersom jag tydligen är en känslig själ vill jag inte att folk ska se när jag "snokar" ...

(tillägg)
Om jag ser att någon bestämd person tittat på min profil går min hjärna igång och undrar vad som fått personen att reagera och "titta in". Men det är meningslös och störande hjärnaktivitet hos mig. Kanske reagerar andra här på samma sätt? I så fall bort, bort, bort, ...
 
Senast ändrad:
Jag tycker att det är en ganska onödig funktion, när jag besöker andra, men kul på min egen, att se vilka som tittar in.
;)

Ju fler som besöker, desto mindre betyder det. Och jag har besökt din sida, mellpat, t.o.m lämnat spår... skrev i gästboken.
;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.