Göm dig på internet?

Vill du söka vem som länkat till din webbsida? Då går du till en sökmotor och skiver link:www.dinwebbplats.se och vips ser du alla som länkat till din sida.

Det gjorde jag och såg att det länkades till min webbplats från alla inlägg på utsidan därför att jag hade satt att länken till min webbplats skall vara synlig. Nu har jag tagit bort den och mitt namn för att minska på antalet träffar i sökmotorerna.

Söker jag i Google på "Mitt Namn" får jag 1110 träffar. Söker jag på "Mitt Namn" site:utsidan.se får jag 983 träffar från utsidan.

Kan man inte dölja namnet så den inte är sökbar som man gör med e-posten?

Nu har jag tagit bort namnet och länken till min webbplats för att minska på antalet träffar. Nu väntar jag bara på att spindlarna skall krypa ett nytt varv över utsidan.

Dags att byta namn?
 
Re: Webben kanske inte är det bästa stället att gömma sig på

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Varför har du en webbplats om du inte vill att nån ska hitta den?
Man kanske vill ha så många träffar som möjligt som går rakt på rödbetan i stället för att hamna i ett forum?
 
Jag googlade ;) och nu när jag gjorde det igen fick jag det här resultatet: Din sökning - link:www.minutsida.blogspot.com/ - matchade inte något dokument.
 
öringen; sa:
Jag googlade ;) och nu när jag gjorde det igen fick jag det här resultatet: Din sökning - link:www.minutsida.blogspot.com/ - matchade inte något dokument.
Heter man Andersson så är det inget att bry sig om. Sökte på ditt namn på google och fick 43 300 träffar så du är inte lätt att hitta. Lade dit ett +öringen och kom ner till 5 varav två var du på utsidan och resten var sportfiskaren med samma namn.
 
Rungá; sa:
öringen; sa:
Jag googlade ;) och nu när jag gjorde det igen fick jag det här resultatet: Din sökning - link:www.minutsida.blogspot.com/ - matchade inte något dokument.
Heter man Andersson så är det inget att bry sig om. Sökte på ditt namn på google och fick 43 300 träffar så du är inte lätt att hitta. Lade dit ett +öringen och kom ner till 5 varav två var du på utsidan och resten var sportfiskaren med samma namn.

Som du kanske ser så sökte jag inte på mitt namn utan på hemsidan :)
[Ändrat av öringen 2007-04-22 kl 15:46]
 
Re: Re: Webben kanske inte är det bästa stället att gömma sig på

Rungá; sa:
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Varför har du en webbplats om du inte vill att nån ska hitta den?
Man kanske vill ha så många träffar som möjligt som går rakt på rödbetan i stället för att hamna i ett forum?

Japp, men det kluriga är att alla de där länkarna från Utsidan gör att DIN sida hamnar högre upp i träfflistan när folk Googlar (eller Yahooar) efter nåt som står på den.

Det finns folk som skulle betala dyrt för så många länkar.
 
Re: Re: Re: Webben kanske inte är det bästa stället att gömma sig på

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Japp, men det kluriga är att alla de där länkarna från Utsidan gör att DIN sida hamnar högre upp i träfflistan när folk Googlar (eller Yahooar) efter nåt som står på den.
Det finns folk som skulle betala dyrt för så många länkar.
"But, Google looks at more than the sheer volume of votes, or links a page receives; it also analyzes the page that casts the vote. Votes cast by pages that are themselves "important" weigh more heavily and help to make other pages "important."
http://www.google.com/technology/
Ranking från ett forum kan få motsatt effekt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.