Jag och min kajak.

Nosar på det åttonde.

Nu har det pågått i snart 8år (vad jag känner till),det kan t.o.m. vara längre.Det spelar ingen roll längre,allt står stilla,cementerat.Sen det senaste inlägget (12/5) har pipandet fortsatt varje kväll och morgon,jag är oerhört tacksam för att de försöker åtminstånde,rent krasst är nedstämdhet ett snäpp uppåt mot vad jag känner just nu,jag vill ge nån en 'intensivkurs' i hur det har varit att vara jag.Vem vet,jag kanske vinner,på ett sätt blir jag ju ekonomiskt oberoende en tid framöver.Jag är såpass vidsynt att jag inte tänker göra nån skillnad,fem eller sex ambulerande 'grupper' spelar liksom ingen roll,för mig har det varit likadant hela tiden.Det handlar inte om att jag ger upp eller efter,lika för lika,mord som metod.

Spännande liv vad?


peter
 
Sommartider hej,hej.

Då var det igång igen,hela karusellen med sömnstörning,pipande,drogning.Pipandet har varit mer påträngande än någonsin,känner av och till smärtor i innerörat.Det hela inleddes i fredags natt med väckning kl 03.00 och ett pipande till 04.30.Somnade om och väcktes igen kl 06.00 och peps på till 08.00,somnade om och väcktes åter igen kl 10.00 genom suggestion (Man drömmer nåt som tar en otäck vändning,t.ex älskog med en skön dam som plötsligt blir en man,eller liknande saker).Sedan har det fortsatt genom helgen likadant fast olika tidsintervaller och idag kryddades det med droger.
Grupprotationen har varit snabbare än tidigare,det som i stort sett skedde med 1-1,5 års mellanrum sker nu mer otydligt,under de senaste 2 månaderna har det passerat 4 grupper,bl.a Kineser,Pakistanier och Kommunister,den fjärde är lite luddig.Enligt schemat borde de nästa vara Afrikaner följt av Handikappade.


peter
 
Almgren; sa:
Jo när de handikappade piper i ens öron är det jobbigt.

Men tror du verkligen att de är kapabla till det utan assistans,även om det 'bara' är förståndet som är eftersatt är det ju några andra som är behjälpliga.
Tid är pengar,dessa personer har tagit åtta år i anspråk,och närhurvar jag får lite kontroll över min situation kommer det att ta 5-6 år innan jag är på noll igen.Alltså bortåt femton år,om det flyter på,och jag hinner krypa över förtiostrecket.

Åldern 27-40 är på många sätt den stora tiden i en persons liv,vad gjorde du?


peter
 
Människovalpar.

Jag brukar plocka fram lite nya bollar ibland,ungefär som att jag har smärtor i innerörat,för att kolla.Och visst gläfste de iväg,hela morgonen Nationaldan körde de på,från 06.00-11.00.Jag har gjort det flera gånger,de är precis som hundvalpar,lättförledda och godtrogna.
Okej,att de slår sönder alla förutsättningar till ett liv när de kommer på det är inte så jävla lustig.Men,men...


peter
 
Konservering som lärometod

Nu har konserveringen pågått 8 år,de tre senaste bör närmast beskrivas som 'tortyrliknande',finns nog inget som dom inte har varit och petat på med sina äckliga j-la grisfingrar.Dessutom har det fört vissa andra saker med sig,tre mordförsök,två kroniska skador,utebliven tandvård pga pengabrist (Arbete,A-kassa,soc,dom har varit där och petat),synvård (Två år utan vara sig glasögon eller linser)och allmän sjukvård dito.
Skuldsättning med kronofogden som följd pga livet inte står still för att min utveckling gör det,en månads fängelsevistelse pga falska anklagelser om att jag skulle ha slagit en tjej (Läs polisutredningen, skrattretande),troligtvis var det en grej så att jag inte skulle berätta att kursen på Övertorneås folkhögskola var ett skämt (inte annars,det är säkert ett jättebra utbildning) efter två månader hade vi kommit så långt att vi tittade på hur man slog upp ett tält,skjutprov inför jägarexamen med lösa skott,avståndsbedömningen mättes med jättekliv eller myrsteg,bara det blev fel.Skrivningen bedömdes enligt godtycke.Efter att jag slutade där sökte jag till bl.a stöllet,Kjesäter och den där i Finland (kommer inte på vad den heter just nu) och inför dessa intensifierades 'attackerna' med telefonstölder så jag inte kunnde söka arbete,drogning,sömnstörning och annat för att jag inte skulle ha en möjlighet att ta mig dit.Alfa-kassan ansåg att jag inte uppfyllde ALLA krav,avslutade samtalet med ett -"Och hur gör du nu då?",socialtjänstemannen ville visa hur stor kuken var och spelade överlägsen,det funkade inte och han blev väl sur när jag påpekade vissa fel i hans resonemang t.o.m pekade för honom i regelverket att jag hade rätt,men nej,jag skulle behöva överklaga beslutet till länsrätten.Inbetalningsdatum passerade,det hade säkert kunnat ordnas men det handlar om premisser,jag vill inte känna att jag går på 'nåder'.

Det kommer mera,ska bara fundera lite.


peter
 
Ping, jag tycker att det låter skitjobbigt alltihop. Men en sak förstår jag inte, varför skriver du dessa förryckta brottstycken här? Är det något du vill förmedla? Vad är syftet?

Med all välmening sagt
 
tigertamjaren; sa:
Ping, jag tycker att det låter skitjobbigt alltihop. Men en sak förstår jag inte, varför skriver du dessa förryckta brottstycken här? Är det något du vill förmedla? Vad är syftet?

Med all välmening sagt

Jo,så här är det,att det här är lite uppmjukning innan jag skriver ner allt.
Syftet ja,syftet kanske blir lika för lika,det mesta är för litet i sig för
att ta någonstans,troligtvis noga uträknat/utprovat.

Ibland hör jag dom säga sånt som tyder på att jag inte är den första som utsätts för det här,men att jag var den första som vann.
Priset blev mord på alla sätt utom direkt fysiskt,
inte för att dom inte fösökt.

Lika för lika som sagt,dom slog första slaget.
Måttlighet straffar sig alltid.


peter
 
Statusrapport...

Eller:Den Albanska Doktorn...

I Torsdags och Fredags fick jag ett antal gliringar angående min tandstatus som vid det här laget inte är vidare vacker,gluggarna kan räknas i plural.I morse sumpade jag ännu en.Det brukar vara så,först kommentarer och gliringar,sedan verkställs det.

-"vadmed den Albanska Doktorn då?" kanske vän av ordning undrar.

Jo,för sisådär 5½ år sedan stötte jag på honom utanför Naturkompaniet på Sveavägen,varpå han uttalar en kommentar som avslöjar att han är,eller åtminståne var involverad.


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
seved1 Idag skärpte jag min EDC Utrustning allmänt 2
Linneaa Vilka stegjärn ska jag hyra Utrustning allmänt 1
Gråbuse Kommer jag förstöra kniven? Fällkniven Idun Utrustning allmänt 6
Putte80 Vad får jag inte glömma Utrustning allmänt 50
vandrafjäll Jag måste varna för lundhags husky 3-pin Utrustning allmänt 16
jffoto Vart hittar jag denna pryl? Silikonskydd till alu mugg? Utrustning allmänt 7
Elvah Kan jag ha Lundhagskängor ändå?! Vilka? Utrustning allmänt 13
jimimaru Kommer jag undan med vandringsskor eller krävs kängor? Utrustning allmänt 35
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
Snorkeljohn Var hittar jag extra långa vandringsstavar? Utrustning allmänt 4
AndersSupertramp Var kan jag få tag på dessa googles ?! Utrustning allmänt 11
Johank987 Investeringar för första vandringen. Är jag rätt ute? Utrustning allmänt 20
Mullemek Var hittar jag gummiband (-stroppar) med tbh ? Utrustning allmänt 4
luktafotogen Nu vet jag bättre vad jag behöver- tråden. Utrustning allmänt 19
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
mistermuntz Är jag köpgalen? Utrustning allmänt 41
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
friluftsrookie Jag blir tokig! - Knivslipning Utrustning allmänt 16
sparken Hur tar jag hand om mina kängor? Utrustning allmänt 11
hannulan Halvsaknad thermarest-stol - hur fixar jag det? Utrustning allmänt 2
LarsElm Vilken pannlampa ska jag köpa? Utrustning allmänt 27
SeekOut Fattar inte hur jag sätter upp tältet Utrustning allmänt 14
monnes Var hittar jag billig Berghaus Vulcan? Utrustning allmänt 10
K-E Lindblad Vad behöver jag, tips emottages Utrustning allmänt 10
MartinR Var kan jag köpa Kathoola KTS Crampons? Utrustning allmänt 5
Matthias87 Ny i gamet - vad behöver jag? :) Utrustning allmänt 4
Talisman Nybörjare - Vad borde jag lägga pengarna på? Utrustning allmänt 36
Stromgren Vad har jag hittat? Utrustning allmänt 17
estetdrägg Var får jag tag i beck/tjär-basserat myggmedel? Utrustning allmänt 6
patrik_neckman Camelbak, vilken ska jag välja Utrustning allmänt 3
AndersSupertramp Sissipuukko M.07 var i Finland kan jag köpa den? Utrustning allmänt 2
niklaz Friluftspryl jag är väldigt nöjd med Utrustning allmänt 65
mariaa Vilka turskidor ska jag ha? Utrustning allmänt 12
Jockemeister Vad ska jag köpa? Utrustning allmänt 3
General86 Vad bör jag ha med mig Utrustning allmänt 6
knallhatt Vad gör jag för fel? Ryggsäck/nyckelben och så lite fötter Utrustning allmänt 19
ETullen Vad tror ni jag kan få för detta? Efterfrågan och pris? Downmat 9 mm. Utrustning allmänt 18
metrosek Hilfe -vad behöver jag, tre-fyra dagar Utrustning allmänt 22
avslut0908 Vilken yxa ska jag köpa? Utrustning allmänt 19
seved1 Ha ha den här hade jag glömnt bort Utrustning allmänt 4
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Utrustning allmänt 4
lallen Vilken av följande fyra minikikare skall jag välja? Utrustning allmänt 0
ny inom området Vad ska jag tänka på? Utrustning allmänt 2
prylManne Vilka stavar ska jag välja? Utrustning allmänt 0
lellky Välja lite dyrare GPS, var kan jag hitta information? Utrustning allmänt 4
Nitsson Var i Malmö köper jag armens persedelpåse? Utrustning allmänt 5
Entangler Hur stor ryggsäck behöver jag? Utrustning allmänt 18
simpek pack´n Go vart kan jag få tag på det? Utrustning allmänt 0
Mattias Åhlin Vad behöver jag? Utrustning allmänt 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.