Jag och min kajak.

Skicka dom på internat eller ring socialen.
Ditt bygge kan bara du beskylla dig själv för. Blev det skit kan man inte alltid göra om. Då får man laga istället och det finns dom som gör det för ett rimligt timpris. Bygger man inte klart kommer man alltid veta att man har något som är ogjort. Men alla medel är tillåtna...

/sulan
 
Var i ligger valet??

Din frågeställning utgår från att det finns en val möjlighet. Bygga eller inte bygga. Köpa eller inte köpa. För mig handlar det om "vill ha" och att köpa färdigt är uteslutet av kostnadsskäl. Möjligen är hyra eller låna ett allternativ men..
 
Re: Var i ligger valet??

Fresso; sa:
Din frågeställning utgår från att det finns en val möjlighet. Bygga eller inte bygga. Köpa eller inte köpa. För mig handlar det om "vill ha" och att köpa färdigt är uteslutet av kostnadsskäl. Möjligen är hyra eller låna ett allternativ men..

Jo,men jag gjorde ju ett val,att bygga,men dels för att det inte fanns några färdiga mallar och dels för att 'vissa' ansåg utifrån deras egna förutsättningar att det var för stort för mig så var det okej att jämna mig med marken.Att dom är besvikena på sig själva att alltid välja den trygga vägen och nöja sig med det är inte mitt fel,att jag hellre avstår än nöjer mig med något som jag inte anser vara tillräckligt bra beror på att jag aldrig har haft det bättre än hyffsat.Jag såg en möjlighet att skapa något som skulle låta mig göra det jag ville,men p g a vissa inte kunde hålla käft startade en 'häxjakt' så att andra kunde plocka russinen ur 'min' kaka.


peter
 
samme83; sa:
Skicka dom på internat eller ring socialen.
Ditt bygge kan bara du beskylla dig själv för. Blev det skit kan man inte alltid göra om. Då får man laga istället och det finns dom som gör det för ett rimligt timpris. Bygger man inte klart kommer man alltid veta att man har något som är ogjort. Men alla medel är tillåtna...

/sulan

Mitt trasiga bygge,mitt fel?

Sååå,om jag slår sönder din bil,får du skylla dig själv?

Är du dum på riktigt?

Felet med idioter (Inte Sulan,utan idioter i allmänhet) är att när man accepterar att 'slarvfel kan alla göra' och ger dom en chans att rätta till felet,tror dom att dom har kommit undan.
Jag är en snäll människa,jag har gett ett flertal chanser,men nu har tåget gått.
Vissa saker är irrepperabla,andra kroniska.


peter
 
Myntets baksida

I deras iver med suggestion under rem-sömnen är konsekvensen att djupsömnen har blivit lidande,den kan räknas på fingrarna under snart 2,5 år.Sömnstörningen pågår fortfarande,den är oregelbunden nu.Hur man tror att lögner kan rättas till med flera lögner övergår mitt förstånd,som ännu är hyffsat intakt,trots allt.

Just nu går jag under identiteten kommunistisk bög,med en släng av Guds-hat,detta sprids endast som rykten,de vågar inte konfrontera mig.Deras mod sträcker sig till att sända fram kvinnor och barn för att deras fasad som självutnämda 'Manliga män' inte får riskera att rubbas,det är ju inte speciellt manligt att behöva ta stryk.Nåt man fick lära sig i unga år är att det man inte kan säga direkt till en person bör man inte uttala överhuvud taget,eftersom detta är präglat av ens demonisering.
Vem vill erkänna att man är rädd?

Nå,eftersom jag är lite känslig inför tros-frågor,ska jag klargöra min syn på det.
Jag tror inte på Gud,därför vore det ett slöseri med energi att hata nån/nåt som inte existerar.Eller hur?
Folk får tro på vad fan de vill,men inte tvinga andra att dela den.

En sak till,bär i minne att detta fortfarande är den självcensurerade och barntillåtna versionen.


peter
 
Re: Re: Myntets baksida

öringen; sa:
ping; sa:
En sak till,bär i minne att detta fortfarande är den självcensurerade och barntillåtna versionen.

Å för det är vi dig evigt tacksamma :)

Jag vill inte ge folk tips om hur man kan arbeta med droger,utslagning,förföljelse och skade-manipulering bl.a,på ett öppet forum.
Det kommer ett annat tillfälle för det,vill bara ha vissa uppgifter noterade nånstans.


peter
 
Den blomstertid nu kommer...

Inatt,efter suggestionen,utsattes jag för 3 timmars pipande mellan kl 04-07.Efter det har jag även blivit drogad,inte så allvarligt,dålig kvalisort.
Allt för att jag,enkom,tog ett beslut att bygga en kajak,och med det taget fick en del bekvämligheter stryka på foten,vissa ovanor också för den delen.

Men näe,jag fick inte leva,bara existera i nån sorts pseudo-variant,som fortgår.


peter
 
Ja, underhpållande är du, men hör detta hemma på ett forum och friluftsliv?

Har du provat att byta till flashback?
 
Är du inte otroligt spänd på fortsättningen Christian? Tänk om historien plötsligt vänder, in flödar ljus, kärlek, fågelsång, medmänsklighet, värme? Ska vi verkligen unna killarna på Flashback allt det roliga, ehh?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
seved1 Idag skärpte jag min EDC Utrustning allmänt 2
Linneaa Vilka stegjärn ska jag hyra Utrustning allmänt 1
Gråbuse Kommer jag förstöra kniven? Fällkniven Idun Utrustning allmänt 6
Putte80 Vad får jag inte glömma Utrustning allmänt 50
vandrafjäll Jag måste varna för lundhags husky 3-pin Utrustning allmänt 16
jffoto Vart hittar jag denna pryl? Silikonskydd till alu mugg? Utrustning allmänt 7
Elvah Kan jag ha Lundhagskängor ändå?! Vilka? Utrustning allmänt 13
jimimaru Kommer jag undan med vandringsskor eller krävs kängor? Utrustning allmänt 35
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
Snorkeljohn Var hittar jag extra långa vandringsstavar? Utrustning allmänt 4
AndersSupertramp Var kan jag få tag på dessa googles ?! Utrustning allmänt 11
Johank987 Investeringar för första vandringen. Är jag rätt ute? Utrustning allmänt 20
Mullemek Var hittar jag gummiband (-stroppar) med tbh ? Utrustning allmänt 4
luktafotogen Nu vet jag bättre vad jag behöver- tråden. Utrustning allmänt 19
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
mistermuntz Är jag köpgalen? Utrustning allmänt 41
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
friluftsrookie Jag blir tokig! - Knivslipning Utrustning allmänt 16
sparken Hur tar jag hand om mina kängor? Utrustning allmänt 11
hannulan Halvsaknad thermarest-stol - hur fixar jag det? Utrustning allmänt 2
LarsElm Vilken pannlampa ska jag köpa? Utrustning allmänt 27
SeekOut Fattar inte hur jag sätter upp tältet Utrustning allmänt 14
monnes Var hittar jag billig Berghaus Vulcan? Utrustning allmänt 10
K-E Lindblad Vad behöver jag, tips emottages Utrustning allmänt 10
MartinR Var kan jag köpa Kathoola KTS Crampons? Utrustning allmänt 5
Matthias87 Ny i gamet - vad behöver jag? :) Utrustning allmänt 4
Talisman Nybörjare - Vad borde jag lägga pengarna på? Utrustning allmänt 36
Stromgren Vad har jag hittat? Utrustning allmänt 17
estetdrägg Var får jag tag i beck/tjär-basserat myggmedel? Utrustning allmänt 6
patrik_neckman Camelbak, vilken ska jag välja Utrustning allmänt 3
AndersSupertramp Sissipuukko M.07 var i Finland kan jag köpa den? Utrustning allmänt 2
niklaz Friluftspryl jag är väldigt nöjd med Utrustning allmänt 65
mariaa Vilka turskidor ska jag ha? Utrustning allmänt 12
Jockemeister Vad ska jag köpa? Utrustning allmänt 3
General86 Vad bör jag ha med mig Utrustning allmänt 6
knallhatt Vad gör jag för fel? Ryggsäck/nyckelben och så lite fötter Utrustning allmänt 19
ETullen Vad tror ni jag kan få för detta? Efterfrågan och pris? Downmat 9 mm. Utrustning allmänt 18
metrosek Hilfe -vad behöver jag, tre-fyra dagar Utrustning allmänt 22
avslut0908 Vilken yxa ska jag köpa? Utrustning allmänt 19
seved1 Ha ha den här hade jag glömnt bort Utrustning allmänt 4
isola92 Vilken GPS ska jag välja? Utrustning allmänt 4
lallen Vilken av följande fyra minikikare skall jag välja? Utrustning allmänt 0
ny inom området Vad ska jag tänka på? Utrustning allmänt 2
prylManne Vilka stavar ska jag välja? Utrustning allmänt 0
lellky Välja lite dyrare GPS, var kan jag hitta information? Utrustning allmänt 4
Nitsson Var i Malmö köper jag armens persedelpåse? Utrustning allmänt 5
Entangler Hur stor ryggsäck behöver jag? Utrustning allmänt 18
simpek pack´n Go vart kan jag få tag på det? Utrustning allmänt 0
Mattias Åhlin Vad behöver jag? Utrustning allmänt 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.