Motorcykelåkning är också uteliv

Varför är det så få motorcyklister som ansluter sig till utsidan och delger sina erfarenheter?

Att åka motorcykel innebär för många att campa, packa lätt, packa litet och att vara ute i naturen. Dels i Sverige, men även ute i Europa.

Det vore kul om vi kunde bygga upp en kunskapsbank om saker som är viktiga och nyttiga när man åker motorcykel.

Några intresserade?
 
Motorcykeln är väl bara ett transportmedel till på köpet ett motordrivet sådant. Tycker inte det är att vara ute i naturen, mer att åka igenom den.
 
Gudahlin; sa:
Det vore kul om vi kunde bygga upp en kunskapsbank om saker som är viktiga och nyttiga när man åker motorcykel.
Läs utsidans policy
http://www.utsidan.se/om_utsidan/policy.htm

Där står bl.a.
"Inga motorer
På Utsidan kommer du aldrig att hitta länkar till The Snowmobile Homepage, sidor om motorbåtar, motorcyklar eller dylikt. Hänsyn till djur, natur och miljö skall vara ledord för Utsidan.

Kriterierna för de friluftsaktiviteter som beskrivs på Utsidan är att de skall gå att bedriva med egen kraft, eventuellt med bistånd av gravitation, väder och vind. Framför allt ska de ske på ett för naturen och miljön skonsamt sätt. Motoriserad transport för att ta sig till olika områden kan dock vara inblandad."
 
Helt riktigt!
GPS-gubbar ligger redan på gränsen med sina manicker. Vi riktiga friluftsmänniskor navigerar efter myrstackarna.

Själv har jag en GPS bara för att kolla så att myrorna inte tagit skada av all teknisk utveckling och börja bosätta sig onaturligt.
 
Mezzner; sa:
Helt riktigt!
GPS-gubbar ligger redan på gränsen med sina manicker. Vi riktiga friluftsmänniskor navigerar efter myrstackarna.

Själv har jag en GPS bara för att kolla så att myrorna inte tagit skada av all teknisk utveckling och börja bosätta sig onaturligt.

Och den driver du "med egen kraft, eventuellt med bistånd av gravitation, väder och vind"?
 
Mezzner; sa:
Helt riktigt!
GPS-gubbar ligger redan på gränsen med sina manicker. Vi riktiga friluftsmänniskor navigerar efter myrstackarna.

Själv har jag en GPS bara för att kolla så att myrorna inte tagit skada av all teknisk utveckling och börja bosätta sig onaturligt.

Har du koll på att solen står och går rätt också?
 
Självklart, men igår var jag tvungen att säga till särskilt om lite mer sol när vi skulle klättra.
 
Krogen?

För vissa är krogrundor också att betrakta som uteliv! Personligen slipper jag gärna både inlägg om krogen eller motorcyklar.
 
Re: Krogen?

brandmansmicke; sa:
För vissa är krogrundor också att betrakta som uteliv! Personligen slipper jag gärna både inlägg om krogen eller motorcyklar.

Nu hamnar vi nog i Fritt Forum ändå. Men jag är tvungen att kommentera dej Mikael.

Krogrundor är nog så viktigt för friluftslivet. Det är ju under dessa de stora planerna inför nästa friluftsäventyr smids. Tycker nästan att det är värt ett eget forum ett sk måndagsforum där vi går igenom alla planer vi har kommit fram till under helgens rundor. Alltså inget snack om bästa vattenhål eller så, för den biten har inget med utelivet att göra.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.