Varför är Utsidan så tråkig???

Mezzner; sa:
I Gullans produktionsteam fanns inga 60-talister, och knappast ens 50-talister. Trazan och Banarne är väl 50-talister, och i deras produktionsteam fanns inga 70-talister, möjligen nån brådmogen 60-talist...

(Nu var jag inte ironisk. Hur känns det?)

Konstigt.
Men jag pratar natuuuurligtvis inte om produktionsteam utan om dem som kollade. Ni gillade Gullan, vi gillade Trazan och Banarne. Vi vann.
 
E du go i hövvet eller?

Raskolnikov; sa:
Jag har funderat över en sak. Varför är Utsidan så tråkig. Tänker främst på foruminläggen. Alla andas seriositet a´la STF! Var är humorn och skämten? Var är de galna upptågen?

Är det fler som håller med mig att det ligger ett stelt skimmer av torrhet över denna site? Eller har jag helt fel?
MVH - JM

Raskolashnikov,
kollat den här sanslöst roliga tråden?
Är det inte tillräkligt galet? Så där riktigt utstuderat och planlagt roligt, va?!
Vem är du egentligen att drista dig till att förebrå oss för seriositet och underlåtenhet av personangrepp?!! Va?!
Oförskämdhet!
:)
/Georg
 
OK...
Hur gammal var du när Trazan hade premiär?

Och hur gammal ska du bli innan du förstår att ingen lyssnar på barn i den åldern??
 
Nordesjö; sa:
crazy; sa:
Mmmm, det kanske det också gör men i Svensk slang betyder det värdelös ...

Ett äpple och en klapp på kinden till den som gissar vad "värdo" är en kortversion av.


Daaa skrutta habib, men ursprungligen bettydde det som jag sa sjuk. Idag är det mer dålig vilket är en ganska stor skillnad.

Keffo betyder typ idiot.

Keff i lajban är riktigt gammal söderslang och användes långt innan gussen från förorten gjorde det.

Bara så att du vet mannen.

Vet ni vad "beijsa någon"(från base) betyder da?
 
Nordesjö; sa:
Ni gillade Gullan, vi gillade Trazan och Banarne. Vi vann.

Söte lille pojk,

nu ska vi tystna till ett slag och tänka lite:

- Vem har bást klarat tidens hârda dom: Gullan eller Trazan?

För oss gentlemän med stil är svaret självklart! Dessutom, och detta är vál det viktigaste argumentet: Min sóta smà barn njuter ifull extas varje gâng de fâr smacka med lâpparna i takt till "Min lilla ponny"; skrika i takt med Gullan: ... men dà sa POJKEN i "Sudda sudda", skoja ihop med Lars i "Är du vaken Lars", räkna "tio-leken", skoja Ñannu mer med Gulla i "Lilla eko" etc etc. Dessutom har Gullan gett ut en ny skiva med höjdare som "Alexander kyckling-mästare pà cykling", även den en klar favorit hos mina gull-ungar.

Trazan: en skränig 80-tals-produkt med trista platta làtar och idem produktion (sà förstördes en generations musik-smak), fula 80-tals leopard-kláder (sâ förstördes en generations kläd-smak), billiga effekter och trista skämt etc etc.

Generation X: sà tusan heller: Den sista gentlemanna-generationen var det!
Like the last of the good ol’ puffer trains,
I’m the last of the blood and sweat brigade,
And I don’t know where I’m going, or why I came.
I’m the last of the good old fashioned steam-powered trains.
I’m the last of the good old renegades.
All my friends are all middle class and grey,
But I live in a museum, so I’m okay.
 
Är du vaken Mats, är du vaken Mats?

Malindo; sa:
- Vem har bást klarat tidens hârda dom: Gullan eller Trazan?

Ehhhh... Trazan? Eller är det en kuggfråga?
Men det bevisar ju min tes att du nu hoppar in och försvarar Gullan med näbbar och klor. Och nyborstade tänder.

Enligt senaste Sifo-undersökningen leder Trazan med en bappiljon över Gullan. En klinisk studie från Karolinska visar att 130 % av svenska folket tycker att första säsongen av Trazan & Banarne är det bästa som någonsin visats på svensk TV.

PS. Trazan är från 1976 - inte 80-talet.
 
Det är roligt med årtal. Eller ibland pinsamt.

Jag tyckte faktiskt att Trazan var bättre än Gullan. Jag är född -62 och Malindo är tre år yngre!
Jag var f ö 14 år när Trazan kom, enligt Nordesjö...

Nordesjö var å andra sidan hyfsat mogen för sin ålder, som gillade Trazan, eftersom han var 4 när Trazan kom.

Själv minns jag från 60-talet snarare High Chaparall i svartvitt (Bonanza/Bröderna Cartwright minns jag trots att jag ju var för liten för att få se den tidens tv-våld).
Barnprogrammen på 60-talet var inte så många, utan jag har med en jämnårig (nåja, en 60:a) tänkt tillbaka och konstatera att solfilmen var bland det bästa man fick se. Det omtalade "Vilse i pannkakan" eller vad det hette minns jag inte att jag utsatte mig för, men jag var antagligen gammal nog att enkelt konstatera att det var avsett för 70-talisterna eller nåt...
 
Gott folk, på något vis känns det som om ni försöker överbevisa herr "nu jäklar är jag less på alltihopa och tar och gör slut på´t" om att han har fel i att vi är ena eländiga jäkla tråkmånsar hela bunten och att det är det som är orsaken till att Utsidan (i hanses ögon) är så förbannat urvattnad. Ich hebe mein hut för er strålande analys herr Raskolnikov!

Ang. generationskriget är Fantomas, som alltid, helt rätt ute. Ni som tycker annorledes har blivit förledda av de massmediala muskelknuttarna som styr våra tankar med (h)järnhand, ni är bara att beklaga!

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Ang. generationskriget är Fantomas, som alltid, helt rätt ute. Ni som tycker annorledes har blivit förledda av de massmediala muskelknuttarna som styr våra tankar med (h)järnhand, ni är bara att beklaga!
Gunvald lille, nu är du fel ute!

/Håkan
 
Tänjaren

de är för unga för att förstâ.

Vi kanske trots allt skulle skapa en egen Ungdoms-avdelning för dem att prata om sitt i?

Tyckte fö att Trazan var OK, men inte precis det básta man sett, när han kom (11 âr). Ett fàtal âr senare hade unge Lindholm redan sett igenom bluffen, och vart Sverige var pà väg (pudel-frissa, flinande fâne, leopard-dräkt, trista synt-arr. pà gamla godingar)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.