Varför är Utsidan så tråkig???

Jag har funderat över en sak. Varför är Utsidan så tråkig. Tänker främst på foruminläggen. Alla andas seriositet a´la STF! Var är humorn och skämten? Var är de galna upptågen?

Är det fler som håller med mig att det ligger ett stelt skimmer av torrhet över denna site? Eller har jag helt fel?

Klättersider som bloxc.com eller skidåkningssidan freeride.nu tycker jag har en bättre mix mellan seriöst och avslappnat.

MVH - JM
 
Utsidan är betydligt bredare, det medför att det blir mera som ett genomsnitt av befolkningen som deltar. Då anpassar man sig ofta efter att olika personer har olika bakgrund och intressen.
 
Det är naturligtvis inget hinder för humor, med det faktum att det är så pass detaljerad indelning mellan de olika aktiviteterna gör kanske att man inte lägger in trådar med skojigheter och OT-karaktär.

Naturligvis så finns det både skoj och OT på utsidan, men kanske mer återhållet än på bloxc.
 

clindh

Forumvärd
Nehejdå, vi har inget alls emot en skämtsam ton i inläggen - sålänge det som diskuteras är relevant för det forum man är i. Det är väldigt sällan vi går in och rensar något sådant.

Det vi inte gillar är när någon eller några kapar någon annans diskussionstråd och fullständigt tramsar sönder den, det är inte samma sak som att skriva med en skämtsam ton i inläggen tex. Det som händer ibland (inte ofta) är att två-tre stycken personer spårar ur, tar över och "chattar" sönder en från början intressant diskussionstråd.

Och för rena skämt och ämnen som inte platsar i de andra forumen har vi också Fritt Forum.
 
Att komma in från freeride.nu till utsidan är som att gå från en hönsgård med högt i tak (och lågt i golv?)till ett lagom städat hus med lagom trevliga människor i blandad ålder som omsorgsfullt delar med sig av vettiga uppfattningar.

Som tur är finns båda alternativen och båda har sin egen charm!
 
Så...

Då börjar det klarna varför sidan är mer humorbefriad än andra forum. Kvarstår gör varför, jag kan ha fel, man saknar galna upptåg... Om jag inte ska uttrycka mig helt åt helvete så tänker jag okonventionella äventyr, otänkta resor samt oförnuftiga försök. Jag har långt ifrån läst alla inägg så det kan vara en miss från mig men känslan kvarstår. Dock Cred till han som ska göra en pulkafilm i Himalaya....
 
Bjud upp till dans!

Stämningen på ett forum bestäms såklart av dem som skriver på forumet. Så enkelt är det.

Vill man att det ska vara skojigare får man skriva skojigare själv.

Och som ett tips så kan man ju inflika att ingen fest någonsin har livats upp av att någon kommer in och ropar "Åååå vad ni är tråååkiga - dansa lite nurå!" ;)

Nej - gör lite moonwalk på egen hand så ska du se att du snart får sällskap.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.