Varning: Oseriös säljare!

Systemet på Blocket är ett bra sätt att motverka problemet med radannonsförsäljning. Tyvärr lär det kräva en hel del organisation av Utsidan för att få till något liknande, och detta för en funktion som ligger lite vid sidan av webplatsens syfte. Kanske någon från Utsidan vet eller kan ta reda på om någon tredje part kan sköta det ekonomiska vid köpen? Hade varit trevligt att slippa orsaken till diskussioner som denna och att kunna köpa och sälja tryggt.
 
kesomeso; sa:
Jag är en av de drabbade i frågan om Musenkläderna som såldes och antingen inte levererades alt. att fel kläder skickades. Hur många är det egentligen som råkat ut för detta bedrägeri?

Jag är en av dom. Jag har dessutom kontakt med flera andra i samma situation. Jag mailar dig!
 

clindh

Forumvärd
Diskussionen redigerad

Eftersom denna diskussion dels hade anklagelser mot person, dels gled över på ett annat "fall" av felaktig marknadsföring som var av lite grövre natur så valde jag att redigera den här diskussionstråden en del.

Idéen om att Utsidan skulle förmedla köp är ingen dum idé men lite svår att genomföra just nu tyvärr.

Däremot vill jag uppmana alla som stöter på skojare, tveksamma beskrivningar odyl i Prylmarknaden framöver att HÖRA AV SIG till oss på redaktionen så fort som möjligt - så vi kan kolla upp det, radera annonsen och ev spärra ut annonsören om vi kan få bekräftat att det är fuffens på gång.
 
Skicka sen få betalt

Jag har sålt en del prylat på utsidan men jag har alltid skickat først å fått betalt efteråt. Har funkat till 100%. Brukar dock kolla så att namn adress och tel. nr stämmer øverens. Tror att man kan lita på de flesta och allternativet är definitivt inget vi vill ha... naiv javisst...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.