Passet avbildat på förstasidan?

Thure, kan du inte förmå herr mästerfotograf att skaka fram en adekvat fotogtafisk avbildning av platsen i fråga?

Det skulle alltså vara eftermiddag (solen i syd - sydväst) och vi skulle vara på väg södderut över Pierikjaure (sjön märkt 801 m) med den vackra Pierikpakte till vänster etc. Personligen minns jag inte någon tröskel på den plats vi pratar om, inte heller att det skulle vara så smalt som på bilden. Men int vågar jag säga emot herr Grundsten int.

/ G
 
Okej Lukas, ser ju rätt hyffsat ut. Får man tillåtelse att lägga in en riktningspil etc i din bild och lägga ut den (fixade bilden) på nätet? Tänkte visa hur de båda bilderna stämmer överens.

Starkt jobbat!

/ G
 
Mysteriet löst?

Det ser bra nog ut för mig...ska vi betrakta nöten som löst så vi kan glömma det här nu? (Pust).

Det finns säkert fler ställen som kan stämma in men det där stämde till 90% vad jag kan se. Det enda man blir lite förbryllad över är att det inte ser ut att luta så mycket uppåt på utsidans bild men jag antar att detta är en synvilla.
//JAnne
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.