ljud på sidan

Varför logga ut?

...en teknisk följdfråga som kom upp alldeles nyss när jag testade reklam-bort-funktionen.

Fråga:
Vad händer om man inte loggar sig ut, dvs aldrig, överhuvudtaget inte? Orsakar detta ett kapacitetsproblem på servern eller innebär det en ökad säkerhetsrisk för mig, typ att någon kan hacka sig in i mitt konto...?
Kanske en naiv fråga, men jag är verkligen intresserad av meningen med utloggandet, om man som jag har en dator som inte användas av andra.

/nyfikne Georg
 

clindh

Forumvärd
Det enda som händer vid inloggning är att en sk cookie sätts i din browser; det medför ingen belastning eller risk om du har kontroll på din egen dator. Folk som använder publika datorer bör undvika inloggningsminne.
 
clindh; sa:
Det enda som händer vid inloggning är att en sk cookie sätts i din browser; det medför ingen belastning [...]

Med frågan efter belastningen syftade jag egentligen på er server, för den måste ju ta hand om alla inloggade, åtminstone på ett aktivare sätt än den bryr sig om icke-inloggade besökare. Skulle jag tro.

/Georg
 
Jag är frisk

Jag la 40 minuter igår på att hitta vad det var som lät, men hittade inget fel någonstans. Tänkte tillslut att det var infektionen som satt sig på öronen. På väg till jobbet så upptäckte jag att "susandet" gått över *phew* frisk.

Döm om min förvåning när susandet kom tillbaka när jag satte mig vid datorn nu i morse... Snacka om dator relaterad stress elelr något.

Jaja, jag är tydligen frisk och tydligen är det inget fel på datorn heller. *perfekt* :)

För övrigt så avskyr jag innerligt ljud på webbsidor. Det är ett otyg värre än blinkande banners!

/Mattias
 
Föredrar regn

Jag föredrar ljudet av regn eller snö framför den klämkäcka MIDI-musiken vissa förpestar sina websidor med.

/Ulf
 
Re: Föredrar regn

Wolf25; sa:
Jag föredrar ljudet av regn eller snö framför den klämkäcka MIDI-musiken vissa förpestar sina websidor med.

/Ulf

Jo, visst.... jag föredrar att vara förkyld framför att ha magsjuka, men jag älskar inte förkylningar för det....
Anders
 

talthoff

Forumvärd
Re: Re: Föredrar regn

graylingman; sa:
Jo, visst.... jag föredrar att vara förkyld framför att ha magsjuka, men jag älskar inte förkylningar för det....
Anders

Skillnaden är att den här förkylning botas väldigt enkelt med ett klubbmedlemskap :)

-Thomas
 
Re: Re: Re: Föredrar regn

talthoff; sa:
Skillnaden är att den här förkylning botas väldigt enkelt med ett klubbmedlemskap :)

-Thomas

För mig handlar det inte om Utsidan, utan om en generell trend att utsätta folk för buller genom reklam och då gäller det att reagera i tid.

Det går inte att freda sig för ljud som för andra stimuli och det förstör som sagt all form av musiklyssnande. Se mitt tidigare inlägg.
 
Nope

sachsaren; sa:
Med frågan efter belastningen syftade jag egentligen på er server, för den måste ju ta hand om alla inloggade, åtminstone på ett aktivare sätt än den bryr sig om icke-inloggade besökare. Skulle jag tro.

/Georg

Nope, servern är inte aktivare för att man är inloggad, den "ser" bara att man är inloggad och publicerar/hanterar en med utgångspunkt från det. En person som inte är inloggad blir behandlad på samma sätt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.