ljud på sidan

märkte så sent som idag att ni har oljud på sidan...detta tycker jag är väldigt irriterande när jag ofta sitter och lyssnar på musik. Jag tror att det är er nya goretexreklam men jag är inte säker.

jag begär inte att ni ska ta bort det som nu skapar era höststormar, men jag vet att jag skulle uppskatta en valmöjlighet att stänga av ljuden. jag är ganska säker på att alla med modem inte vill sitta o ladda ner musik och slöa ner deras surfning. samma med de som får betala extra ju mer de laddar ner.
 
PerP; sa:
märkte så sent som idag att ni har oljud på sidan...detta tycker jag är väldigt irriterande när jag ofta sitter och lyssnar på musik. Jag tror att det är er nya goretexreklam men jag är inte säker.

Det gör också att det blir lite svårare att smyga för arbetsgivaren nu.

:(
 
...och här i det eviga nordtyska höstrusket var reklamen årets första tillfälle att titta på snö och att lyssna på en riktig snöstorm. Hooooaaaaaa!

@Christer: Hur kan man stänga av reklamen? Jag läste bara att man kan, men jag hittade ingen beskrivning hur man gör.

56K-surfaren Georg
 
iiiik, kan ej stå mot ljudterrorn, måååste betala medlemsavgiften nuuuu... 8-I
[Ändrat av jarlmoden 2003-11-04 kl 16:41]
 
Kakafoni i kanon

Lite allmänt, inte specifikt för utsidan.se:

Ljud har ju den lilla egenskapen att det är perceptuellt svårt att ignorera, på gott och ont. Jag tycker att det är ett otyg med blinkande respektive ljudande annonser. Det borde i förlängningen slå tillbaka mot annonsören.

¤ Föreställ er också att man laddar om sidan och tvingas lyssna på annonsen upprepade gånger.

¤ Än värre är det när man har flera fönster öppna på samma sida, t ex när jag läser notiser på mobil.se med Opera (open in background page). Jag har bl a drabbats av ett osynkat kanon av Sony Ericssons redan i originalversionen plågsamma t610-reklamfilm. Även i IE lär väl folk använda flera fönster?

¤ Försök slutligen kombinera detta med att lyssna på webbradio eller en skiva på datorn.

Möjligen kan man slippa detta genom att tillfälligt stänga av alla plug-ins, men hur irriterande är inte det?

Snälla, rara Utsidan, få annonsörerna att inse att deras buller är kontraproduktivt (de förlorar kunder). Säg ifrån.
 

clindh

Forumvärd
Det ger troligen än bättre effekt om de (potentiellt nya) kunderna hör av sig till annonsören och tycker till.
 
Gnäll, gnäll och gnäll

Jag gillar "dåligt väder" så ljudet av det fick mig bara att må bra och bli lite sugen på att gå ut ;)

/Jesper
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.