Fotoalbumet

Är det bara jag som tycker att det är väldigt få som röstar i fotoalbumet? Kan vara en tillfällighet att väldigt få röstar och ger kommentarer på mina bilder, eller är det någon som instämmer?

//Pontus Tengvall
 
ptengvall; sa:
Är det bara jag som tycker att det är väldigt få som röstar i fotoalbumet? Kan vara en tillfällighet att väldigt få röstar och ger kommentarer på mina bilder, eller är det någon som instämmer?
//Pontus Tengvall
Instämmer helt. Ingen röstar på mina bilder heller men varför skulle dom göra det, jag röstar aldrig på någonting :) // Roland
 
Förkastligheter.

ptengvall; sa:
Är det bara jag som tycker att det är väldigt få som röstar i fotoalbumet?

Hmm.
Är det bara jag som tycker att det är helt förkastligt att sitta framför datorn en sådan här sommarkväll? En lördagskväll därtill!!! :)

Nej, på allvar nu, på djuuuupaste allvar. Jag håller med, det är få som röstar. Själv har jag inte fått någon som helst respons på mina två hittills inlagda bilder, men de är ju inscannade och därmed skärpamässigt inte så bombastiska, tyvärr. Möjligtvis är de inte bara skärpamässigt icke-bombastiska. :cool:
Och tack vare den svenska hövligheten vågar ingen att skriva direkt att dem ser för jäkla tråkigt ut. Eller?

/förkastlige Georg...som själv aldrig någonsin har röstat på andras bilder :(

Mea culpa, mea maxima culpa!
[Ändrat av saxaren 2003-08-16 kl 22:42]
 
Men om bilderna är dåliga vill, iallfall jag, få reda på det. Dålig kritik är väl bättre än ingen kritik alls? Det är ju heller inte särskilt ansträngande att kryssa i en ruta och skriva en liten kommentar, eller?

Nu ska iallfall jag, försöka, föregå med gott exempel och rösta på lite bilder =)

//Pontus

PS. Vad betyder latinska citatet?
 
Citatet.

ptengvall; sa:
PS. Vad betyder latinska citatet?

Tigertamjaren har, som vanligt (höll jag på att skriva :) ), slagit huvudet på spiken.

Citatets ordagrann översättning:
"Min skuld, min mycket stora skuld"

Det lär härstamma från den katolska syndabekännelsen.

mensch12.gif

/Georg
 
Håller med ...

Jag tittar själv väldigt ofta i fotoalbumet, men jag ger aldrig en röst/kommentar, tyvärr, ska nog börja med det, det finns många väldigt fina foton där ! /Gunnar
 
Blanka kort

Det här har inget med att rösta att göra men när tråden ändå handlar om medlemmarnas fotoalbum tycker jag att det är lämpligt att ta upp det här.

När jag tittar i andras fotoalbum, ser jag många ”blanka” bilder, dvs där finns ingen bild trots att de är utlagda i albumen. Är det bara på min dator det ser ut så här, eller är bilderna inlagda i fel format eller något annat?

/g
 
Re: Blanka kort

strand; sa:
När jag tittar i andras fotoalbum, ser jag många ”blanka” bilder, dvs där finns ingen bild trots att de är utlagda i albumen. Är det bara på min dator det ser ut så här, eller är bilderna inlagda i fel format eller något annat?
/g

Hej Göran,
jag skulle tro att det beror på din dator, för jag har inte detta problem.

computer10.gif


Jag är inte någon expert, men det borde ju på något dunkelt sätt funka att förändra browsern så att den accepterar vanliga JPEG-bilder.

/Georg
 
Re: Re: Blanka kort

saxaren; sa:
strand; sa:
När jag tittar i andras fotoalbum, ser jag många ”blanka” bilder, dvs där finns ingen bild trots att de är utlagda i albumen. Är det bara på min dator det ser ut så här, eller är bilderna inlagda i fel format eller något annat?
/g

Jag är inte någon expert, men det borde ju på något dunkelt sätt funka att förändra browsern så att den accepterar vanliga JPEG-bilder.

/Georg

Om det nu var någon inställning som står fel i browsern (Explorer 5.1.6 för Mac) så skulle jag ju inte kunna se någon av fotoalbumsbilderna. Alla bilder där är väl i jpeg-format. Det verkar lite konstigt tycker jag.

Här är ett exempel på en av de senast inlagda bilderna som är blanka:
http://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=6913
Syns den som bild på någon av er andras dator?
 
Re: Re: Re: Blanka kort

strand; sa:
Här är ett exempel på en av de senast inlagda bilderna som är blanka:
http://www.utsidan.se/motesplats/album/visabild.htm?ID=6913
Syns den som bild på någon av er andras dator?

Du har rätt! Denna bild syns inte heller på min dator, jag kör med Linux' Konqueror.

Felet måste finnas i själva bilden. Eller någonstans på Utsidans server, fastän dem också använder Linux, tror jag. Sista natten gick det t.ex. inte alls att öppna Utsidan. Och dessa "snygga" animerade gif-filar som jag ibland klistrar in i mina inlägg, dem visas inte heller alltid.

Hmmm.

/Georg
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.