SPAM?

nermander (Peter Nermander) skrev:


Det du beskriver är väl gränsfall, men då kommer vi till kärnan: Du skall på Utsidan skriva i egenskap av privatperson.

SPAM är det nog inte, SPAM har fått stå som rubrik i den här tråden men den borde egentligen heta "Oetisk marknadsföring".

SPAM är det när man (eftersom det inte kostar nåt) skickar massor med information om produkten i hopp om att nån promille kommer att intressera sig. [/QUOTE]

Jag tror att det flesta har förstått att det handlar om all otillåten reklam, ordet SPAM är ett ord som väcker känslor och därför är bra att använda som rubrik.
[Ändrat av 1 2003-06-13 kl 14:41]
 
walk_alone; sa:
Men du kunde nog lägga en länk till din "hemsida" under din profil, det är väl inte ett komersiellt inlägg. // Roland


Innan jag hade riktig koll pâ saker och ting hade jag faktiskt företagets hemsida som "min" hemsida. Tog dock bort denna dà jag insàg hur pass kánsligt detta kunde vara för delar av forumets deltagare, samt áven lite i "grâzonen" för "oetisk marknadsföring".

I allmánhet tror jag att de som deltar i utsidans forum kan se skillnad pà ett meddelande typ: "XXX är várlden básta produkt och pà onsdag startar rean!" och mer faktabetonade, beskrivande och insiktsfulla inlägg gjorda av en "företagare", och att de till viss del t.o.m. kan uppskatta ett meddelande av den senare typen.

Dock, som sagt, personligen undviker jag hellre att lágga in ett svar om jag anser att detta av vissa kan tolkas som "oetisk reklam", trots att det kliar i fingrarna.

Att lágga márke till är att det ibland kliar mer i fingrarna av "besserwisser-skäl" än av komersiella skäl!

Mvh / Mats
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.