ang nivå på debatt.

Först som sist ska jag erkänna, att jag inte känner till den här "trollgrejen", men förstår av en del inlägg att det förekommer osakligheter här på forumet, vilket självfallet är tråkigt. Dock, vem ska bedöma när ett inlägg är osakligt? Jag har deltagit i debatter, där en del inlägg har varit mer fyllda av attityd än begripliga sak-faktakunskaper, och därför varit mer överensstämmande med någon tonårschat: Ska även de trollmärkas? Överhuvudtaget finns det en sköt-dig-själv-skit-i-andra attityd som sänker debattnivån utan att vara personangripande; den är s a s bara barnslig och fullkomligt skittråkig, och självklart går det att hoppa över sådana inlägg, men vad ska bli moderatorns rättesnöre?
 
jag tror att du förstått vad tjafset är om du följt debatten om trollen och de aktuella trådarna vilket du av egen utsago ej har gjort.. jag gillar själv när det hettar till i debatterna men någonstans måste ju trots allt gränsen dras.... eller hur?
 
Ja lite får man allt tåla i en debatt. Här kommer ju också frågan, vilken gräns och vem sätter den för en debatt?
 
debattnivå

Jag tycker det är trevligt med het debatt, det är väl först då som man kan avtäcka en del personers begränsningar, så det är OK. Men frågan kvarstår, vad är "sabotage" eller ej? Jag ser hellre ett hett meningsutbyte än ett tomt raljerande, vilket jag personligen tror handlar om mognad.
 
Debatt nivå

Generellt tycker jag faktiskt att nivån på Utsidan är klart bättre än på många andra forum. En del andra forum har blivit en klubb för inbördes beundran, och de sakliga inläggen/frågorna lyser med sin frånvaro.
mvh
johan
 
Re: Debatt nivå

Kretz; sa:
Generellt tycker jag faktiskt att nivån på Utsidan är klart bättre än på många andra forum. En del andra forum har blivit en klubb för inbördes beundran, och de sakliga inläggen/frågorna lyser med sin frånvaro.
mvh
johan

Mm, jag undrade just vad den där trolldebatten stod för: Vad föranleder ett "troll"? Vad är dålig resp.god debatt, och är det så att det kan formuleras av de som mest frekvent är inne och skriver? Är det någon som kan tipsa var en sådan trollvarning finns - skulle gärna vilja göra en egen bedömning.
 
Tja, det skulle val vara alla inlagg om certifiering for instruktorer, pa paddlingsforum. Fritz Andersson och Arcticat ar tva riktiga skojare.
 
Re: Re: Debatt nivå

lowe; sa:
Kretz; sa:
Generellt tycker jag faktiskt att nivån på Utsidan är klart bättre än på många andra forum. En del andra forum har blivit en klubb för inbördes beundran, och de sakliga inläggen/frågorna lyser med sin frånvaro.
mvh
johan

Mm, jag undrade just vad den där trolldebatten stod för: Vad föranleder ett "troll"? Vad är dålig resp.god debatt, och är det så att det kan formuleras av de som mest frekvent är inne och skriver? Är det någon som kan tipsa var en sådan trollvarning finns - skulle gärna vilja göra en egen bedömning.

Ta och läs "don´t feed the troll" på forumet paddling.
 
debatt

Tack för tipsen, det gav en liten bild. Men jag undrar ändå, eftersom jag tycker att många debattaktiva med en självtillskriven rätt, anser att de är rätt personer för att döma: Det kan ju faktiskt vara så att några andra tycker att just deras inlägg är de sämste och minst underbyggda. Går det att moderera?
 
Re: debatt

lowe; sa:
Tack för tipsen, det gav en liten bild. Men jag undrar ändå, eftersom jag tycker att många debattaktiva med en självtillskriven rätt, anser att de är rätt personer för att döma: Det kan ju faktiskt vara så att några andra tycker att just deras inlägg är de sämste och minst underbyggda. Går det att moderera?

Folk ar fria att doma mina inlagg, hur de vill. Allting bygger ju pa de normer vi har i samhallet. Ibland gar jag over gransen medvetet for att se vad som hander. Vill folk låsa/ta bort sadana inlagg sa ar det helt ok for mig.

I de fall som vi har diskuterat har, ar det uppenbart att forfattaren/na bara ar ute efter att javlas och sprida missinformation. Varfor han/de gor det, det vet inte jag.
 
debatt

Freddan75; sa:
Tycker du inte att bedommningen som manga gjort angaende de inlagg vi tipsade om ar ratt?

Jo, de var mäkta korkade! Men jag kan tycka att det finns många "attitydbidrag" som skräpar i debatterna här och där, fast de går ju alltid att bortse ifrån, eller...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.