volvoreklamen?

Inte Volvo som...

Det är inte de som gör reklamen, det gör deras byrå (troligen). Men naturligtvis är de ansvariga för materialet, när man producerar materialet har man mycket sällan tillgång till alla möjliga plattformar, det skulle vara svårt att hantera. Dessutom görs mycket av materialet i MACmiljö...
 
Naturligtvis...

...kan man inte testa på alla plattformar, MEN nu pratar vi om Windows 2000 och XP med senaste servicepacks på och hårdvara från DELL så det torde vara bland de absolut vanligast plattformarna som finns. Om man använder teknik som är så ny att man inte vet om den fungerar på de vanligaste plattformarna så är det ju en bra ide' att testa den på ganska många plattformar innan man vräker ut den på webben. Särskilt om det är något som användaren inte bett om att få och som inte tillför användaren någon funktionalitet alls.
 

clindh

Forumvärd
Jag har Win 2000+SP3, IE6, Dell hårdvara 800Mhz. Funkar utan problem. Så det måste vara något annat som är fel på din dator

(Bli Klubbmedlem nu så slipper du den :)
 
clindh; sa:
Jag har Win 2000+SP3, IE6, Dell hårdvara 800Mhz. Funkar utan problem. Så det måste vara något annat som är fel på din dator

Datorer i mitt fall, jag har två...
Som du kan se i denna tråd så är jag ju dessutom inte ensam om att ha detta problem, något som man dessutom indikerade på volvo som svar på mitt mail.
Skulle jag gissa något så finns det dessutom ett mörkertal här då det ju inte märks om man inte kör någonting annat i "realtid" samtidigt.
 
clindh; sa:
Jag har Win 2000+SP3, IE6, Dell hårdvara 800Mhz. Funkar utan problem. Så det måste vara något annat som är fel på din dator

Jag sitter med i princip exakt samma konfig som dig Christer W2K, SP3, IE6, Dell, 800MHz osv. men även jag märker att det blir tungt när jag öppnar sidan. Det går segt att skriva in en ny adress i adressfältet t.o.m. och skiftning till ny sida utanför utsidan tar en evig tid (2Mbps). Nu fick jag dock rådet i denna tråd att stänga av reklamen och då flyter allt fint.

// Danne
 

clindh

Forumvärd
Skumt, kan ju ha att göra med version av Flash också - jag kör med det senaste tror jag. Utan Flash installerad får man en GIF tror jag - har dock inte kollat.
 

talthoff

Forumvärd
Dannesten; sa:
clindh; sa:
Skumt, kan ju ha att göra med version av Flash också -

Är också övertygad om att jag sitter med senaste flash-versionen.....skumt var ordet!

Liten kommentar i sammanhanget:

Äldre versioner innehåller en känd säkerhetsbugg, så min rekommendation är att uppgradera till senaste versionen oavsett om man har "prestanda" problem eller inte. Ladda ner den nya versionen på http://www.macromedia.com/software/...windows/activex/install_flash_player_6_ax.exe. Mer om säkerhetsläckan på http://www.iss.net/security_center/static/10650.php

-Thomas
 
Det bästa vore ju om nå´n slänger ihop en ännu värre djävulsflashgrej och så läggs den i högerspalten på alla sidor. Alla kommer att bli stöd/klubbmedlemmar på ett kick och det trots att sajten är gratis egentligen. Ett perfekt sätt att få in lite kulor. Kan ju dessutom inte bli så dyrt att göra en flashpryl som inte funkar. ;)

/H
 

talthoff

Forumvärd
Henke; sa:
Det bästa vore ju om nå´n slänger ihop en ännu värre djävulsflashgrej och så läggs den i högerspalten på alla sidor. Alla kommer att bli stöd/klubbmedlemmar på ett kick och det trots att sajten är gratis egentligen. Ett perfekt sätt att få in lite kulor. Kan ju dessutom inte bli så dyrt att göra en flashpryl som inte funkar. ;)

/H

Verkar enklare att stänga sajten för medlemmar som inte betalar, då slippar man mecka flash ...:)

-Thomas
 
Lite synd...

att man inte skall kunna använda Utsidan på en äldre dator. Netscape på min SUN Ultra 1:a hemma blir fullständigt obrukbart på Utsidan om jag har Flash installerat. Nästan inget alls händer i Netscape fönstret. Bästa lösningen är att plocka bort flash från plugin katalogen... men skall det verkligen behövas? Har inte märkt något problem i denna storleksordningen på nån annan sida. Nåväl, tjat tjat :)
 

clindh

Forumvärd
Svaret finns ovan - bli Klubbmedlem. Utsidan finansieras på två sätt; betalande medlemmar och annonser. Ju fler Klubbmedlemmar desto mindre behov att ta in massa annonser.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.