volvoreklamen?

Jag har en del problem med volvoreklamen på förstasidan. Så fort den reklamen visas så jobbar min processor på 100% och hela dator blir otroligt seg. Jag har en 550 MHz:are, och även om den är rätt slö med dagens mått mätt, så borde det inte vara så här tycker jag.
 

clindh

Forumvärd
Det är en rätt avancerad Macromedia Flash-annons, klarar inte din dator den så kan det ju hjälpa att avinstallerar Flash.

Notera att Klubbmedlemmar kan välja bort stora annonser i sin medlemsprofil.
 
Likadant för mig, vet inte om det just är volvoreklamen som gör det, men de verkar inte helt omöjligt då fenomenet bara uppträder på förstasidan.
P4 1.8Ghz
256MB DDR
borde väl räcka, eller?
 

clindh

Forumvärd
Onekligen tillräckligt stor dator. Du kan ju testa att uppgradera Flash. Jag har 800Mhz med IE6 och det är inga problem, inte heller Ullis lilla laptop på <mycket färre> Mhz klarar den. (Eller stäng av Stora annonser i din medlemsprofil)
 
Är det bättre med ”gammal” dator och ”gamla” program

Min vid det har laget ”gamla” dator på 266 MHz, dock med lite mer RAM än när datorn var ny, och IE 5.0 funkar alldeles utmärkt ihop med Volvo annonsen. Om jag har någon ”Flash funktion” installerad har jag ingen aning om.

Per Brune
 
Ja, vad är det för magisk reklam som kräver ca 60% av CPU, och det med en AMD Athlon 1,4GHz, 256Mb ram,IE 6.0, senaste Flash installerat. Detta är att jämföra med tex. denna sida som kräver <4% CPU.
Ska det vara så? va?va? Tvingas ju bli medlem snart!
moon.gif


Mvh Ola
 
Nån fråga...

Mikro; sa:
Jag har en del problem med volvoreklamen på förstasidan. Så fort den reklamen visas så jobbar min processor på 100% och hela dator blir otroligt seg. Jag har en 550 MHz:are, och även om den är rätt slö med dagens mått mätt, så borde det inte vara så här tycker jag.

Vilket OS kör du? Kör du WinNT (2000, XP etc)? Att taskmanagern visar 100% är definitivt inget märkvärdigt och behöver inte betyda speciellt mycket. Många program tar så mycket processor de behöver, däremot klarar ett riktigt operativsystem av att fördela processorkraften mellan de processer och trådar som exekverar i systemet. Därav, att nånting visar 100% betyder inte att man skall höja på ögonbrynen.
[Ändrat av bowall 2002-11-23 kl 22:37]
 
hmmm, tja, jag har 1 Mbit så det borde inte påverka, men visst ska man inte lita helt på taskmanagern i win2000. Tyckte dock det var konstigt, för det känns verkligen att den får jobba med den, och det brukar jag inte märka så mycket såvida man inte kör tunga matteprogram eller sånt.

Jag tror att jag har senaste flashversionen, men ska kolla upp det. Tyckte det var lite märkligt med en så pass krävande annons bara, men man får väl inse att en fyra år gammal processor är värdelös idag ; )

/M
 
Jag gillar reklamen, men den är ju lite krävande som sagt.
Synd att Volvo inte är svenskt längre.
Eller inte helsvenskt iallafall.
/ Fredrik
 
Den som än gjort den reklamen borde gå en kurs eller nåt!

Om man har tillräckligt snabb dator eller senaste versionen av flash, IE, NS etc skall inte spela någon roll. Alla som utvecklar professionellt för nätet vet att de flesta användare inte sitter med den senaste hårdvaran och de senaste programversionerna.
Oproffsigt att göra en reklam som tar så mycket kapacitet på vissa datorer oavsett anledningen helt enkelt. Ganska anmärkningsvärt att ett så stort företag inte har bättre koll. Skärpning Volvo!!! (Ja, jag har mailat deras it-avdelning ;-))
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.