Tack för mig Utsidan.se!

clindh; sa:
Jag orkar inte gå in i diskussion om varför det inte går att driva en sådan här sajt gratis i längden, den har vi haft förr och jag tror ändå inte Dan ändrar uppfattning ;)

Säg inte det, jag betalade ju till slut, eller hur.

mvh Christian
 
Jag har sett mânga töntiga försök att skapa portaler för alla möjliga "konstgjorda" och onödiga behov och mâlgrupper, av vilka de flesta sedermera gâtt i konkurs, lagts ned eller helt enkelt självdött.

Utsidan är dock ett mycket bra exempel pà en portal där användarnas gemensamma intresse, engagemang och aktiva medverkan skapar en levande och intressant portal. Grattis till det! Om sedan de som ligger bakom det hela behöver lite ekonomisk kompensation för sitt nedlagda arbete sà ár det naturligtvis helt i sin ordning, sárskilt som de allmänna funktionerna (forum, recencioner etc; dvs det som gör sidan levande och aktiv) är gratis och öppna för alla. (Själv skulle jag gärna betala medlemsavgiften, inte för att fà använda nâgra extra funktioner utan helt enkelt för att stödja lite, om ni bara kunde fixa att det bleve möjligt att betala frân utlandet!)

Fortsätt med ert goda arbete pà utsidan (bâde ni som jobbar där och alla aktiva medlemmar), och lât er inte nedslâs av enstaka negativa inlägg.

Mvh /Mats
[Ändrat av malindo 2002-11-21 kl 15:46]
 
Hycklar jag for att jag utnyttjar de sidor som ar gratis, samtidigt som jag forsvarar ratten att ta betalt for klubbsidorna?

Tar de betalt for att lata folk skriva i forumen? Har jag anvant nagon funktion som var avsedd att kosta anvandaren pengar? Svar NEJ!

Vad ar det som ar svart att forsta?
 
Freddan75; sa:
Hycklar jag for att jag utnyttjar de sidor som ar gratis, samtidigt som jag forsvarar ratten att ta betalt for klubbsidorna?

Tar de betalt for att lata folk skriva i forumen? Har jag anvant nagon funktion som var avsedd att kosta anvandaren pengar? Svar NEJ!

Vad ar det som ar svart att forsta?

Men varför känner du dig så träffad då?
 

clindh

Forumvärd
Jag tar tillbaks det där om nobelpriset... :)

Det är förståss inte de där extra funktionerna man får som Klubb-medlem kostar oss pengar och som måste kompensera ekonomiskt. De är morot för att fler skall gå med i Klubb, vilket vi behöver för att slippa begränsa tillgången till sajten eller lusa ner den helt med reklam. Alla besökare kostar pengar, Klubb-medlemmar och annonsörer betalar för kalaset.

Vill man nu prompt inte betala för något på nätet kan man gå med i Rädda Barnen istället via bannern vid sidan här, så får vi en liten slant också.
 
FJS90/91; sa:
Freddan75; sa:
Hycklar jag for att jag utnyttjar de sidor som ar gratis, samtidigt som jag forsvarar ratten att ta betalt for klubbsidorna?

Tar de betalt for att lata folk skriva i forumen? Har jag anvant nagon funktion som var avsedd att kosta anvandaren pengar? Svar NEJ!

Vad ar det som ar svart att forsta?

Men varför känner du dig så träffad då?

Darfor att det var sa uppenbart riktat mot mig.
 
clindh; sa:
Jag tar tillbaks det där om nobelpriset... :)

Det är förståss inte de där extra funktionerna man får som Klubb-medlem kostar oss pengar och som måste kompensera ekonomiskt. De är morot för att fler skall gå med i Klubb, vilket vi behöver för att slippa begränsa tillgången till sajten eller lusa ner den helt med reklam. Alla besökare kostar pengar, Klubb-medlemmar och annonsörer betalar för kalaset.

Vill man nu prompt inte betala för något på nätet kan man gå med i Rädda Barnen istället via bannern vid sidan här, så får vi en liten slant också.

Det ar lugnt, jag forsvarar fortfarande din ratt att ta betalt. Jag forstar ocksa er balansgang att fa in pengar och fortfarande halla besokarantalet uppe. Jag var inne och kikade pa vad det innebar att vara klubbmedlem, det kanns inte som om skillnaden mellan att vara vanlig medlem och klubbmedlem ar sarskilt stor.
 
FJS90/91; sa:
haha... Det mest spännande är ju alla hycklare som tycker att det e skitbra att betala men inte gör det!!

//Skitfiske på er!!


Nåväl, alltså..
Ber om ursäkt Patric, om jag uttryckte mig klumpigt och trampade dig på tårna!
Men det handlade just om 'betal-tjänsterna' eller hur - man kan välja att ha dem, eller att inte ha dem. Jag har inte kabel-TV heller, utan nöjer mig med Statens television och Loket - gör det mig också till en hycklare? Men givetvis är det som sagt så att det egentligen inte är medlemstjänsterna som 'kostar extra' - så det är en dålig jämförelse, och jag verkligen en hycklare..

Och vist är valfriheten bra, och i någon mån möjligheten att vara anonym. Men jag hakar upp mig på att allt som på något vis förmedlas via en sladd automatiskt måste vara gratis och anonymt. Om det nu är så att allt större del av människors umgänge med andra äger rum på Internet, så vore det väl tragiskt om man krävde att allt måste ske antingen utan omkostnader, eller fullt ut reklamfinasierat? Och dessutom utan personligt ansvar för vad man uttrycker?
Eller?

Lycka till med fisket.
/Per
[Ändrat av fson 2002-11-21 kl 16:49]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.