Tack för mig Utsidan.se!

Jag lämnar idag Utsidan.se bakom mig.
Jag ser att ni har nya funktioner för dom som betalar.
Jag vill inte betala en medlemsavgift för denna sidan så jag bojkottar helt enkelt HELA sajten i protest.

Synd...
Dan Hansen
 
Jag har i princip samma åsikt som dig. För mig så är alla tjänster på Internet gratis annars så befattar jag mig inte med dom, ett annat krav är anonym om jag så önskar.

Jag tycker dock inte att de så kallade medlemsförmånerna här på Utsidan påverkar all den kunskap som folket och dess forum här förmedlar helt gratis..

Tråkigt att du lämnar Utsidan
 
Hej!

Vill bara göra en koll. De delar som medlemmarna betalar för, var det något som ingick för alla tidigare? Annars har du väl samma funktioner, utan att betala, nu, som du tidigare hade när inget medlemsskap fanns?

Det är väl lite som att vägra söka information om saker på en sida som också säljer saker, t.ex. http://www.dustin.se

MVH
// Danne
 
Tank bara pa att det skall behova kosta pengar att aka buss? Ar inte det for javligt. Dessutom sa vagrar jag betala 2000kr for ett par kangor, sa jag vandrar barfota (dessutom sa slipper kangorna bli blota!)

Jag tycker att ni som jobbar med den har sidan skall leva som ni lar! Bo i talt, at frystorkat, sov i sovsack! Dessa prylar kan ni sakert fixa som testexemplar. Da behover ni ingen lon!

Eller kan det vara sa simpelt att det faktiskt kostar pengar att driva denna sidan?
 

clindh

Forumvärd
Hihi, Nobelpriset i ekonomi till Freddan :)

Jag orkar inte gå in i diskussion om varför det inte går att driva en sådan här sajt gratis i längden, den har vi haft förr och jag tror ändå inte Dan ändrar uppfattning ;) (och nej, annonspengarna räcker inte...)

Som svar på frågan om funktioner; ja vissa grejer var gratis förut tex annonsbevakning - men det där ändrade vi ju för länge sedan iom stödmedlemskapet (numera Klubb). Varför Dan vaknat till först idag vet jag inte.

Nå - hoppas han hittar en annan sajt med ägare som jobbar gratis långt in på nätterna och slantar ur egen ficka för att hålla hela igång helt gratis åt honom, för vi lyckas då ivartfall inte längre.
 
Kan inte riktigt se det farliga i Utsidan klubb. Man vet ju inte hur det utvecklas men som det är nu känner man sig inte utanför som icke medlem tycker jag.

En eloge till Christer och andra som håller igång utsidan! Vilket annat forum kan stoltsera med sådan ofantlig kompetens och vilja att hjälpa varandra. Ett praktexempel på hur Internet används på bästa sätt.

Tack till skapare och deltagare!

//A
 
FJS90/91; sa:
Jag har i princip samma åsikt som dig. För mig så är alla tjänster på Internet gratis annars så befattar jag mig inte med dom, ett annat krav är anonym om jag så önskar.

Hmm, intressant.. - har du samma krav i andra sammanhang? Om vi antar att det skulle vara MÖJLIGT för alla dessa friluftsintresserade människor att träffas, säg på ett fik i Knäckebrödshult en gång i veckan, skulle du då kräva att kakorna skulle vara gratis oxå?
-Och skulle du ha en påse på huvudet för att få vara anonym?

/Per
 
haha... Det mest spännande är ju alla hycklare som tycker att det e skitbra att betala men inte gör det!!

//Skitfiske på er!!
 
fson; sa:
Hmm, intressant.. - har du samma krav i andra sammanhang? Om vi antar att det skulle vara MÖJLIGT för alla dessa friluftsintresserade människor att träffas, säg på ett fik i Knäckebrödshult en gång i veckan, skulle du då kräva att kakorna skulle vara gratis oxå?
-Och skulle du ha en påse på huvudet för att få vara anonym?

/Per

Jag hyllar utsidan som ger en valet att både betala och att vara anonym!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.