Stödmedlemsskap

Dyr att betala

Stödmedelmskap är en bra ide, för mig och många andra är det nog problem att bo utomlands. Det kostar nämligen väldigt mycket att betala en utländsk faktura på banken, i Finland kostar det 80 kronor, vilket är väldigt mycket i förhållande till priset av stödmedlemskap.

Samma problem har jag haft med Utemagasinet. Någon gång har jag hamnat till Sverige i lämplig tid och betalat fakturan där. Om jag bodde i Vasa, skulle det i vintertid vara billigare att åka till Umeå än att betala en svensk faktura i finska bank. Nuligen går det lyckligtvis att betala två års prenumeration av Utemagasinet på en gång.

Med VISA-kort skulle det kosta ingenting att betala.
 

Guest

Gäst
Billigt!

Jag har just betalat, och bör väl få en guldstjärna inom kort! 198 spänn är billigt! Det gjorde inte alls ont att betala. Det är bara några knapptryckningar bort.

Själv kommer jag fortsättningsvis att ge evetuella goda råd i första hand till de som är villiga att stödja Utsidan. Jag hoppas att fler tänker så! Tänk på det, snåljåpar! ;)
/Mattias Puide
 
Prylmarknad

Ett problem är att besluta sig för hur det ska bli med prylmarknaden. Ska den ligga utanför ev. inloggning? Då når man ju betydligt färre med sina annonser.
Jag håller f.ö. med om att utsidan är betydligt intressantare än utemagasinet. Ett system med rabatt för av redaktionen godkända läsarbidrag verkar bra. Då kan man ju sporras att dela med sig så att en redan bra sajt blir ännu bättre.

Mvh Harald Eriksson
 

clindh

Forumvärd
Re: Prylmarknad

kottar; sa:
Ett problem är att besluta sig för hur det ska bli med prylmarknaden. Ska den ligga utanför ev. inloggning?
Absolut. Vi stänger inte ute någon som vill läsa på sajten. För att bidraga skall man ju vara medlem (vanlig eller stöd), det är precis som förut.
Som stödmedlem får man utökade tjänster tex möjligheten att lägga in mer än en annons åt gången, dessutom med bild, när man vill sälja sina prylar. Så som stödmedlem har man större möjlighet att få sina prylar sålda.
 

clindh

Forumvärd
Re: Dyr att betala

mek; sa:
Med VISA-kort skulle det kosta ingenting att betala.
Vi kikar på lösningar för detta. Det är lite höna/ägg-problem - det kostar att implementera en kreditkortsbetalningsfunktion, pengar vi inte har idag! Men det löser sig förhoppningsvis.
 
Sälja det ni har.

Hej.

Bara undrar om ni har funderat på att tjäna lite pengar på det som ni har, nämligen en massa medlemsuppgifter. För bara någon vecka sedan så fick jag reklam från utemagasinet, vilka hade fått min adress eftersom jag en gång beställt en katalog från Haglöfs.

Genom att plocka lite statistik över vilka medlemmar som är aktiva och i vilka forum de är aktiva, så borde ni kunna få ett register som är värt ganska mycket.

Tycker att det här med stödmedlemskap är en ok ide annars, men det var bara en ide på hur det skulle kunna bli ännu fler pengar.
 
Klart man ska va stödmedlem, om man tycker det e för dyrt med 198kr per år kan man ju betala 99kr, sen e det ju ingen som tvingar en att betala varje halvår. Man kan betala det man tycker man har råd med. Det e ju mycket bättre än inget tycker iallafall jag.
 
Helt Okej.

Man lägger som sagt 4000,5000:- på en jacka tusentals med kronor på all annan kring utrusting. Då får man väl lov att säga att 198:- för ett år är överkomligt. Detta är ju en typ av samlingsplats alt, se det som en förening med medlemmar över hela landet.
Jag själv har precis satt in 198:- på utsidan pg.
Snåla inte nu.
Sist men inte minst! skulle alla läsa Utemagasinet på biblioteket skulle det inte finnas något Utemagasin tänk på detta nästa gång ni rusar till bibblan.
 
Re: Sälja det ni har.

Det är inte helt problemfritt. Skulle det visa sig att Utsidan säljer mina medlemsuppgifter, i synnherhet min mailadress och de uppgifter som står markerade som dolda i profilen, skulle jag avsluta mitt medlemskap på en mikrosekund. Bara för att jag har givit mitt samtycke till att Utsidan använder mina uppgifter för att göra Utsidan bättre betyder det inte automatiskt att jag tycker att det är ok att uppgifterna säljs vidare. Jag tror att PUL (personuppgiftslagen) också sätter stopp för sådan användning av personuppgifter som inte var klar och tydlig när man registrerade dem.


Beckman; sa:
Hej.

Bara undrar om ni har funderat på att tjäna lite pengar på det som ni har, nämligen en massa medlemsuppgifter. För bara någon vecka sedan så fick jag reklam från utemagasinet, vilka hade fått min adress eftersom jag en gång beställt en katalog från Haglöfs.

Genom att plocka lite statistik över vilka medlemmar som är aktiva och i vilka forum de är aktiva, så borde ni kunna få ett register som är värt ganska mycket.

Tycker att det här med stödmedlemskap är en ok ide annars, men det var bara en ide på hur det skulle kunna bli ännu fler pengar.
 

clindh

Forumvärd
Re: Re: Sälja det ni har.

dh; sa:
Jag tror att PUL (personuppgiftslagen) också sätter stopp för sådan användning av personuppgifter som inte var klar och tydlig när man registrerade dem.
Korrekt. Skulle vi göra en sådan sak framöver skulle det definitivt vara enligt principen "opt-in", dvs att man får kryssa i någon ytterligare ruta om man ville ha sådana externa erbjudanden. Så var inte oroliga att det kommer oväntad reklam-lavin i brevinkastet ;)
 
Lite dyrt men...

Undra för några veckor sedan hur länge det skulle hålla att driva Utsidan idellt. Det är en hel del arbete som går åt att underhålla en sådan här site.

198:- är väl lite mycket, det går liksom en magisk gräns vid 100kr/år när man inte får så mycket annat för pengarna.

Själv kommer jag att betala för att siten skall leva vidare, jag besöker den minst 3ggr / vecka och det är verkligen ett ställen som fungerar bra.

Tack för allt nedlagt arbete förresten, det är nog många som skulle sörja om utsidan.se gick i graven!

/Andreas
 
Jag är med

Så mycket som jag hängt på Utsidan gratis de senaste åren och så mycket pengar som jag slängt ut på struntsaker under samma period känns det inte speciellt hårt att välja ett stödmedlemsskap.
Dessutom tycker jag det är en diplomatisk väg att gå, att inte bli en sajt enbart för betalande medlemmar utan ett mellanting där man inte utesluter någon.

Däremot känner jag mig osäker på vad Utsidan vill åstadkomma. Hur ska Utsidan förändras/utvecklas med utgångspunkt från vad det är idag och varför? Vad blir bättre eller sämre och för vilka? Men det är väl det som är till för att diskuteras antar jag.

Jag har varit övertygad anhängare av Utsidan ett tag, ibland som mer aktiv deltagare, för stunden mer som passiv läsare och det skulle vara så urbota fånigt att tappa bort det som vi alla har här på grund av pengar. Engagemang räcker långt, visst, men det behövs lite slantar också och vad är 200 spänn på ett år när man som jag varit rökare...

Om Utsidan försvinner skulle det säkert dyka upp något nytt, men varför tappa något som vi redan har och som redan lärt sig krypa, stå, gå och snart kan cykla...

/H (jaja, jag är småbarnsförälder...)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...