Stödmedlemsskap

Vettigt

Klart vettig idé med stödmedlemskap tycker jag. Att kunna stödja en så pass bra sajt för en billig penning verkar vara ett bra sätt att behålla/utveckla Utsidan!

mvh Erik
 
Vet inte...

Jag kan inte se att jag får vad jag behöver för 198 kronor om året för att läsa och kanske i vissa fall vägleda andra i forumet. Att annonsera flera annonser på en gång gör jag knappast flera gånger under ett år. Har gjort det två gånger nu på tre år...
Tycker att 99 räcker gott och väl.
Vad blir 99 X 24000??
2376000kronor.
Räcker inte det under ett år???
Eller är jag ute och cyklar???
dAN
 
Billigare och bättre än Utemagasinet

Hej!

Jag månar om utsidan.se och måste jag välja så lägger jag hellre mina pengar på utsidan.se än på Utemagasinet. Utemagasinet är förvisso en trevlig publikation, men utsidan.se är definitivt mer matnyttig i de allra flesta sammanhang. Jag tycker därför det kan vara värt en hundring i halvåret för att ha vetskap om att siten överlever och att jag därmed har fortsatt tillgång till värdefull, och av journalister ovinklad information.

Joakim Ekendahl
 
Håller med X-treme. Om alla övergår till stödmedlemmar borde 99:- för hela året räcka, eller? Varför inte presentera en budget. Billigt pris lockar i allmänhet fler.
Beträffande Utemagasinet så kan man läsa den tidningen gratis på biblioteket.
Mvh! Sten.
[Ändrat av Blåbär 2002-02-01 kl 10:18]
 
Alla betalar inte!

Jag har tidigare pläderat för detta, när jag insåg att Utsidans resurser är begränsade. Att tro att det skulle vara möjligt att få in två och en halv miljon, som Dan, är nog att vara ute och cykla. Som gammal föreningsmänniska vet jag att endast en bråkdel av Utsidans nuvarande medlemmar vill betala. Vet ej heller om förmånerna kommer att vara tillräckliga. För mig räcker det om Utsidan finns kvar! Jag är glad om jag kan premiera några eldsjälar på något sätt. Det finns alltför få!
Heja Utsidan!

Camilla W
 

clindh

Forumvärd
Blåbär; sa:
Om alla övergår till stödmedlemmar borde 99:- för hela året räcka, eller?
Ja! Då skulle man nog kunna ha en anställd och pengar över till resor, artikelinköp odyl. Det vore hemskt trevligt!

Men nu har vi ingen som helst förhoppning om att alla betalar, ens om det så kostade 20 kr per år. Att allt skall vara gratis på Internet är en djupt rotad tradition och det här kommer ta sin tid. Vi har räknat på att max kunna få med uppåt 20% av medlemmarna.

Billigt pris lockar i allmänhet fler.
"Billigt" är ett relativt begrepp. Vi tycker förståss 200 kr per år är billigt och fullt relevant.

Beträffande Utemagasinet så kan man läsa den tidningen gratis på biblioteket.
Sant. Tror ni Utemagasinet skulle finnas kvar om alla läste den på biblioteket?
 
Men snälla...

198:- för ett år?!

Om man läser vad som debatteras i forumen; skaljackor, skidor och bindningar för 10-tusentals kronor får väl 198:- kr per år anses vara otroligt mycket för pengarna!

Ställ detta i perspektiv till vad man annars får för 198 pix. En dags liftkort, en veckas skidvalla, fika på flygplatsen i Geneve på Alpresan...

Jag hoppas verkligen att alla trots de hårda tiderna kan prioritera att hjälpa producenterna av siten med detta.

Till utsidan: Fortsätt med filosofin att inte stänga ute folk som inte betalar. Om inte medlemmarna betalar spontant kommer inga tvångsmedel att hjälpa, det urholkar bra innehpllet. Men det hade ni ju redan tänkt på...

Mvh

/föhl
med glädje 198 kronor fattigare
 
Ingen dum idé

Jag är beredd att betala för utsidan.se, eftersom jag hela tiden lär mig väldigt mycket. Problemet tycker jag är att alla ni duktiga som för det mesta ger råd och hjälper andra också måste betala. Då krävs extremt god vilja, att dels berika utsidan.se och dessutom betala för det. Tack alla som vet mer än jag!
 

clindh

Forumvärd
Re: Ingen dum idé

Hedman; sa:
Problemet tycker jag är att alla ni duktiga som för det mesta ger råd och hjälper andra också måste betala.
Notera först att ingen måste betala. Men jag håller med om att de som bidrar väldigt mycket med inlägg, recensioner etc och på sätt gör Utsidan till en bättre sajt borde belönas på ett eller annat sätt. När vi hade butiken fick man mer rabatt ju mer kottar man samlade på sig, och vi klurar just nu på något bra alternativ till det incitamentet. Kottesystemet fungerar fortfarande men kottarna har blivit väldigt devalverade :). Det kommer vi göra något åt.
 
Vad skulle man fylla sin regninga tid i Göteborg i väntan på sommarens äventyr om inte UTSIDAN.SE?

Jag betalar gärna 198 kr/år för detta trevliga tidsfördriv!

Att slippa annonser är väl inte den främsta orsaken till betalningsviljan utan det faktum att Utsidan i även i fortsättningen kan vara hyfsat neutral gentemot de stora drakarna i friluftsbranchen.

Idé: Varför inte låta Kottarna nu omvandlas till en liten slant som de flitiga kan använda för ett LÅNGT medlemskap.
 
Bra med medlemsavgift

Utsidan är LJUSÅR bättre än utemaggan.

Heder åt Christer m.fl., klart att vi, nu tydligen 24000 medlemmar, ska vara med och finansiera så redaktionen inte behöver sitta framför burken när de vill vara ute.

Jag tycker 198:- är billigt för en så bra tjänst.

/Staffan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.