Vad är din dagliga laddning?

Banamannen: Kan rekomendera Foursevens Preon 2 om du letar en kapabel och smidig EDC lampa..... Ett bra kit för övrigt, kanske ska skaffa sig en sådan liten väsk historia att förvara allt i så det är lätt tillgängligt.

From da Phone

Jag har lite problem med min Preon 2. Den slår på sig i fickan titt som tätt trots att jag använder clipet. Märker det rätt snabbt iof för det blir lite småvarmt på låret:) lite störigt att slösa på batteriet. En lösning kan ju va att skaffa en sån liten praktisk väska! Är jag grymt nöjd med lampans kapacitet och smidighet i övrigt!
 
1. Det är inte bara en Gerber, den har Bear Grylls autograf ingraverad i stålet.

2. Följde med en liten överlevnadsmanual full med klyshor och självklarheter. Köpte kniven för en hundring på en knallemarknad. Beåller den så länge eggen förblir vass.

1. Jo tack, känner till det ;).

2. I så fall har du inte gjort bort dig i alla fall :). Synd att de skall envisas med den halvsågtandade eggen hela tiden.

~Paul~
 
Ja jag hade det problemet också med min Preon 2 men det är enkelt avhjälpt genom att lätta på lamphuvudet när man inte använder utan bara förvarar den i fickan....

Då slås den inte på även om man kommer åt klick knappen....

Det enda jag saknar på lampan är en annan klickknapp så man kan "soft klicka" den, alltså bara trycka lätt på knappen för att få momentary.

From da Phone
 
2. I så fall har du inte gjort bort dig i alla fall :). Synd att de skall envisas med den halvsågtandade eggen hela tiden.

~Paul~

Exakt. När jag läser kritik mot Gerber är det mest mot stålet. Jag såg en YT-video med en som försökte hugga ner ett träd, och när han var klar var Gerber-yxan flisad på flera ställen. Men så länge denna förblir skarp ärden faktiskt ganska bra. Liten,smidig, lätthanterbar, kan hanteras anhänt.
Men det sågtandade partiet; jag förstår bara inte.
 
Ja jag hade det problemet också med min Preon 2 men det är enkelt avhjälpt genom att lätta på lamphuvudet när man inte använder utan bara förvarar den i fickan....

Då slås den inte på även om man kommer åt klick knappen....

Det enda jag saknar på lampan är en annan klickknapp så man kan "soft klicka" den, alltså bara trycka lätt på knappen för att få momentary.

From da Phone

Du är inte dum du! Lite irriterande att jag inte tänkt på det själv... Själv så så byggde jag på en "krage" runt bakändan så knappen blev försänk med hjälp av en tunn plast och eltejp.
Din lösning är mycket mer KISS (keep it simple, stupid)
 
Såg den lösningen i nån YT video, alltså att lossa på huvudet.

Kan tänka mig att alla lampor där man har en clicky på bakändan lider av det problemet.... Och jag föredrar att ha knappen på ändan på mina lampor.

From da Phone
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.