Grundlurad? Lätta på ditt hjärta och varna andra!

Visst. Men jag är i grund och botten en mjäkis som inte vill sänka folk, trots att de ibland är oärliga mot min person. Har varit en lättlurad idiot sedan födseln :(.

~Paul~
 
Det var äckligt av baby_bella_2011!

Tänkte bara uppdatera strulet kring fraktavgiften med baby_bella_2011.

Hon mailade mig här om dagen och bedyrade att det inte var meningen att tjäna pengar på mig att hon är genomärlig och därför har idel positiva omdömen. Idiot som man är så gick jag på finten och skrev att vi struntar i hela spektaklet och att jag trots allt är nöjd med köpet.

Med tanke på det i mina ögon ursäktande mailet så gav jag henne två positiva omdömen på Tradera, varvid hon omedelbart svarade med två negativa!

~Paul~

Det var otrevligt, äckligt och riktigt elakt och grymt gjort av "baby_bella_2011" finner inga ord...

Mvh troswe
 
Här kommer ytterligare en snubbe att se upp med. Han kallar sig "felix251005" och ropar ut knivar under förevändning att de är designade av kända knivmakare och tillverkade av andra finska- samt amerikanska knivmakare. Några sådana namn är: Ed Mahony, Kuurri Pääjärvi, Ole Rybeck och Soeren Magnusson:

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=1806760

Dessutom står det tämligen ofta att bladstålet är 440C. Dessa uppgifter är förstås inte i närheten av sanning. Det rör sig om kinesiska skräpknivar tillverkade i obskyra stålsorter, förmodligen inte bättre än 420 eller ett liknande diskbänksstål och vars frontalfirma heter Hartmann & Haug GbR som i sin tur låter tillverkningen ske i Kina:

http://www.b2b99.com/worlddata/buy/buy.php?pid=1104213&pday=2010-5-4&pkind=1

~Paul~

Detta var spännande. Det rör sig alltså om direkta piratkopior? Borde man inte underrätta tillverkarna? Det är väl de facto brottsligt?

Haha, googlade lite, inga av de personerna finns ju, bara kinaskräp, finns på alibaba t.ex. Och dessutom överensstämmer bilderna med typiska försäljningsbilder från kinatillverkare.
 
Detta var spännande. Det rör sig alltså om direkta piratkopior? Borde man inte underrätta tillverkarna? Det är väl de facto brottsligt?

Haha, googlade lite, inga av de personerna finns ju, bara kinaskräp, finns på alibaba t.ex. Och dessutom överensstämmer bilderna med typiska försäljningsbilder från kinatillverkare.
Det rör sig om kinesiska skräpknivar som presenteras som om de designade av kända västerländska knivmakare. Detta är förstås ett rent skojeri. Knivarna är, precis som du skriver, tillverkade i Kina i undermåliga material och av tveksamma firmor.

~Paul~
 
Jag föll för "intrigen" och gick in på Tradera och kikade på "baby". Det gick ju att snabbt kika på tidigare röda omdömen - och det var lätt att få en uppfattning om hur det gått till vid tidigare tillfällen.
Att hämnas med röda omdömen varje gång man kritiseras avslöjar ju rätt tydligt vad man är för typ.

Du får trösta dig med det dePaul, att den som läser dina röda omdömen troligen snabbt ser på ett ungefär vad det handlar om. Visst är det skönt med bara gröna omdömen, men det är väl alltid en tidsfråga innan man råkar ut för nån som "baby".
 
Jag föll för "intrigen" och gick in på Tradera och kikade på "baby". Det gick ju att snabbt kika på tidigare röda omdömen - och det var lätt att få en uppfattning om hur det gått till vid tidigare tillfällen.
Att hämnas med röda omdömen varje gång man kritiseras avslöjar ju rätt tydligt vad man är för typ.

Du får trösta dig med det dePaul, att den som läser dina röda omdömen troligen snabbt ser på ett ungefär vad det handlar om. Visst är det skönt med bara gröna omdömen, men det är väl alltid en tidsfråga innan man råkar ut för nån som "baby".
Tack Anders. Det är precis så jag ser på saken. Vi får som sagt hoppas att folk som läser dessa omdömen ger sig tid att undersöka hur pass väl de stämmer.

~Paul~
 
Här kommer ytterligare en snubbe att se upp med. Han kallar sig "felix251005" och ropar ut knivar under förevändning att de är designade av kända knivmakare och tillverkade av andra finska- samt amerikanska knivmakare. Några sådana namn är: Ed Mahony, Kuurri Pääjärvi, Ole Rybeck och Soeren Magnusson:

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=1806760

Dessutom står det tämligen ofta att bladstålet är 440C. Dessa uppgifter är förstås inte i närheten av sanning. Det rör sig om kinesiska skräpknivar tillverkade i obskyra stålsorter, förmodligen inte bättre än 420 eller ett liknande diskbänksstål och vars frontalfirma heter Hartmann & Haug GbR som i sin tur låter tillverkningen ske i Kina:

http://www.b2b99.com/worlddata/buy/buy.php?pid=1104213&pday=2010-5-4&pkind=1

~Paul~

Hm,

Det finns massor med auktioner med knivar av Ed Mahony och Ole Rybeck. Är dessa namn bara båg? Eller rör det sig om förfalskningar av dito? Eller är Mahony och Rybeck skräp?
 
Hm,

Det finns massor med auktioner med knivar av Ed Mahony och Ole Rybeck. Är dessa namn bara båg? Eller rör det sig om förfalskningar av dito? Eller är Mahony och Rybeck skräp?
Dessa "gubbar" finns i verkligheten, om jag har fattat det rätt. De har endast bidragit med sitt namn i samband med designbeskrivningen. Personligen har jag dock aldrig hört talas om dessa individer, varför jag ställer mig frågande till graden av deras kompetens.

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
a00n Lätta vandringsskor som håller? Utrustning allmänt 10
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Terraplane Vikbara lätta solceller Utrustning allmänt 14
ThomasG Varma och lätta vinterkängor? Utrustning allmänt 2
andy69 Lätta "kängor" Utrustning allmänt 8
Elvah Lätta packpåsar Utrustning allmänt 14
cpnamn Lätta tält till tropisk miljö (hawaii) Utrustning allmänt 24
sunne Lätta ryggsäckar! Utrustning allmänt 10
magwo Lätta och vattentäta gympaskor Utrustning allmänt 11
almkvist Lätta gångskor? Utrustning allmänt 4
myggan i tältet Lätta & allround Moraknivar Utrustning allmänt 48
Totteman Livslängd på friluftsprylar kontra prislapp Utrustning allmänt 42
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Storlek på förvaringspåsar Utrustning allmänt 15
turtle Hem på ryggen Utrustning allmänt 30
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Fickkniv på resa Utrustning allmänt 60
hsp Höst rea på div 2-handsidor Utrustning allmänt 0
Lindis7911 Batterier till england på flyg Utrustning allmänt 8
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
turtle Vinter underquilt till hängmatta på sommaren? Utrustning allmänt 5
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Kimkim Snabb mobil/batterifråga till tekniknördarna på utsidan Utrustning allmänt 23
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Jazzy Hultafors på Jula. Utrustning allmänt 14
brigitte stormkök på Island? Utrustning allmänt 3
DoktorGlas Hur gör man med ändarna på paracord? Utrustning allmänt 31
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
igs Kåda på tältet Utrustning allmänt 2
deriks Trampa på tältpinnar Utrustning allmänt 16
Fjorr Limma sula på Vibram Five Fingers Utrustning allmänt 1
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20
AnteÅ Köpte vandringsstavar på Lidl... Utrustning allmänt 26
mindful Tips på 3 säsongssovsäck Utrustning allmänt 10
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
bico Problem med anslutningsgängningen på Sawyer Mini Utrustning allmänt 2
JMel Längd på vandringsstavar Utrustning allmänt 6
joa_bj Tips på microfiberhandduk? Utrustning allmänt 21
Göran_ Är det sovsäcken det är fel på, eller mig? Utrustning allmänt 7
Argusgranskare Laga trasig luftventil på Exped Downmat? Utrustning allmänt 5
wajder Prisvärd säck på xxl? Behöver snabba svar. Utrustning allmänt 8
Jojosurf Vandringsstavar på ryggsäck Utrustning allmänt 6
avslutmedlemskap0904 Namn på detaljer Utrustning allmänt 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.