Tags

Aha! Nu har jag äntligen fattat grejen med tags. Märker att det börjar komma en del inlägg med samma tagar nu.
Jag fattade inte grejen innan eftersom man alltid kom tillbaka till samma inlägg innan.
Ska bli spännande att se var detta bär hän.
//Peter (som är lite sen med det senaste :))
 
Finns det några planer på att kunna tagga med andra datatyper än text? T.ex. geografiska positioner?

Det vore suveränt att kunna söka efter trådar som handlar om saker i närheten av t.ex. Ljungdalen och då få upp trådar om Helags och Storsjö fast Ljungdalen aldrig nämns i inläggen.
 
Behövs det någon speciell behörighet för att redigera taggar?
Jag försökte precis tagga en tråd, som jag har skapat själv, men fick svaret att jag inte har behörighet.
//Peter
 

clindh

Forumvärd
Jag stängde nyss av det det systemet (se mitt senaste inlägg ovan) - vart lite trött på lustigkurrar som håller på och märker upp trådar med taggar som "märkesbögar", "tröttsam reklam", "gummifjollor" mm (ni vet vilka ni är....)

Men om ni tycker det är vettigt kan jag lätt slå på igen. Kanske måste komplementera rutan där nere med lite info om vad det är till för och hur man bör tänka när man sätter taggar.
 
Jag stängde nyss av det det systemet (se mitt senaste inlägg ovan) - vart lite trött på lustigkurrar som håller på och märker upp trådar med taggar som "märkesbögar", "tröttsam reklam", "gummifjollor" mm (ni vet vilka ni är....)

Men om ni tycker det är vettigt kan jag lätt slå på igen. Kanske måste komplementera rutan där nere med lite info om vad det är till för och hur man bör tänka när man sätter taggar.

Tycker absolut att sådana taggar inte hör hemma. Jobbigt att folk inte kan vara seriösa med sådana här saker.
Lite info om taggar är nog nyttigt.
Jag lyckades tagga några av mina inlägg nu, men vet inte vad jag gjorde annorlunda än innan.
//Peter
 

clindh

Forumvärd
Fn kan trådstartaren tagga sina egna trådar, men andra kan inte lägga till egna tags på tråden.

Vi kör så ett tag så får vi se hur det blir.
 
Det är möjligt att det finns men i så fall hittar jag den inte.

Jag ser gärna en sida där man kan se alla taggar så att man eventuellt kan hitta en tagg som redan finns. Alternativt att man får förslag på taggar när man börjar skriva. Så som man får när man skrivit in taggar tidigare. Då begränsar man ju antalet något och lyckas samla trådarna. För det är väl det som är syftet.
//Peter
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.