vad väger er packning?

Re: Re: Re: Maten

millimeter; sa:
marmotta; sa:
Nej, den viktiga skillnaden mellan UL och divser
andra varianter är baspackningen. Beträffande mat finns ingen magi att ta till, utom att undvika det mest oekonomiska, t ex konserver. Jag tänker mest på
att inte bli hungrig och att inte bli trött.
7 hg om dan brukar räcka för det, och där räknar jag
med MINST 450 kcal per gram. Då går jag ner i vikt,
men det behöver jag alltid före en tur.

Håller med. Och vad som är UL kan inte enbart styras blint av vikten. Även en person som måste äta groteskt mycket kan ändå "gå UL", men till en högre vikt.

Sen kan man alltid jämföra gram, men det säger kanske inte så mycket, om inte personerna som bär dem är lika som bär (hihi ordvits).. En större person som äter mer kanske orkar bära en tyngre packning. Vad är UL för en elefant?

Jag antar att du menar 450 kcal per hg, inte per gram? Men samtidigt kan man väl inte räkna rena kalorier bara? Isf borde ju ren olja vara det bästa. Fibrer och grejer är ju bra att få i sig också.

Och kaffe.

Givetvis, det mesta. Jag är inte precis stor till
växten, 177 cm lång, väger just nu c:a 70 kg
(jag är en hyfsat slank 60-åring)
och mindre framåt sommaren.

Nej, man kan inte räkna
kalorier enbart, och 450 kcal per hg antyder
i själva verket en fettfattig kost - förmodligen
är min diet aningen fetare än så, t ex har jag med
en hel del mandlar, nötter, solrosfrön
och chokladkakor. Fett betyder en del för mättnadskänslan.
 
4 kg inga prob

Har rest de senaste 7 åren med resor up till 1år och 8 månader åt gången med mindre än 4kg packning, och även i kallare länder som tibet och bolivia.. men ja det e kul att va själv försörjande och kunna lämna all civelation för en längre tid så en väska på 30 liter går ju suveränt då, med tält på 995 gram osv så e det inga prob, lycka till alla lätt viktare, ända sättet att komma vart som i världen får lite pengar oxå....
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...