Göm dig på internet?

Re: Re: Re: Re: Webben kanske inte är det bästa stället att gömma sig på

Rungá; sa:
"Google ... analyzes the page that casts the vote. Votes cast by pages that are themselves "important" weigh more heavily and help to make other pages "important."

Ranking från ett forum kan få motsatt effekt.

Precis.
Är det en friluftsrelaterad webbplats du har så är det väl svårt att hitta någon annan svensk webbplats som är mer "important" och mer viktig att bli länkad ifrån än Utsidan?

Men Utsidan inte är viktig och inte är relevant i förhållande till din webbplats (om din webbplats handlar om dina marsvin eller så) så var det väl knappast nån idé att ha länken här i första taget?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Webben kanske inte är det bästa stället att gömma sig på

Martin Fjaderlatt.se; sa:
Precis.
Är det en friluftsrelaterad webbplats du har så är det väl svårt att hitta någon annan svensk webbplats som är mer "important" och mer viktig att bli länkad ifrån än Utsidan?
Ja om det vore så att utsidan länkade till min webbplats men att jag själv bestämmer om jag skall ha en länk till min egen webbplats i varje inlägg som jag skriver i forumet är nästan värre än länkfarmer. Har jag länken synlig är det jag som skapar länkar till min egen webbplats vilket inte kommer att höja rankingen.
 

clindh

Forumvärd
Håller med om att länken "hemsida" i forumet är irrelevant, den har bara "hängt med" och ingen har funderat över att och varför den finns där.

Jag plockar bort den. Man kan ju hitta till folks hemsidor via "profil"
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...