Inläggskvalitet

clindh

Forumvärd
Har varit härligt ouppkopplad i fjällen senaste veckan och har fortfarande en hel del att läsa ikapp här.

"Rapportera" lade jag in för att vi skall få in brev med åsikter om hur det skrivs i forumen på ett mer konsekvent sätt. Oavsett om det finns en Rapportera-länk eller ej så skriver ju folk till oss och tycker till när det "går överstyr", görs smygreklam etc - men det är ofta svårt att hitta rätt inlägg baserat på dessa tips och tenderar att försvinna i den övriga brevfloden.

Det är en funktion jag tänkt på länge, men jag fick tummen ur den dagen jag fick in tre brev på en enda dag om tramsdiskussioner. Då handlade det inte om provokation etc, utan om två medlemmar som turades om att skriva fåniga skämt och fullständigt sabba ett par trådar.

Utsidan har tycker jag varit ett väldig lättskött forum, jag kör ju Fotosidan också och där har vi redan två forumvärdar trots hälften så många besökare. Det är ju lite fler "konstnärssjälar" inom foto, vilket kanske bidragit till att det varit lite mer stök där.

Jag tror dock det är dags för några forumvärdar som kan hjälpa oss lite även här. Vi har ju faktiskt forumregler, inte speciellt hårda men de skall ändock efterlevas.

Så, har vi några frivilliga? Maila mig personligen, ange vilka forum du kan tänka dig hålla lite koll på (om inte alla). Att vara forumvärd innebär inga förpliktelser, men det är ju bra om man är inne hyfsat ofta.

Tyvärr tillåter inte den här forumversionen att man delar trådar, så att man kan flytta ut inlägg som hör till en sidodiskussion, men en moderator kan flytta hela trådar till rätt forum och även radera vissa inlägg om det är klara överträdelser såsom personangrepp.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.