(fd Svenskar i Himalaya 2013) - stängd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan man inte ge de lättaste lederna en teknisk gradering? Typ PD/AD a0?

Det kanske beror på hur man gör, jag har hittat ett 6c-insteg för att klättra upp på min cykel :)
 
Vet inte om vandring har grader.[...]

(Här skulle jag kunnat skriva ett halvt ark papper om olika länders graderingar av vandring, men låter bli.)

Rafael Jensen har en gång pekat på den breda stig som utgör normalvägen uppför Everest, och sagt att han ska fråga Fredrik Sträng hur bred denna stig är. Det är viktigt för Rafael att veta hur bred stigen är eftersom Rafael vill gå upp när han är riktigt gammal och han inte vill att rullatorn ska fastna på vägen upp.
 
Jag hade, återigen, en förhoppning om att den ursprungliga frågan skulle ge en massa intressanta svar. Men NEJ.....så var inte fallet som i femtielva andra helt oskyldiga inlägg på detta forum. Detta forum har sedan en längre tid mest handlat om en massa skitkastning mellan de som tror sig veta och de som kanske vet något.

Kan vi inte alla börja svara sakligt på frågan som ställdes och lämna alla personliga åsikter åt en helt egen tråd i helt annat forum? Snälla!
 
Jag hade, återigen, en förhoppning om att den ursprungliga frågan skulle ge en massa intressanta svar. Men NEJ.....så var inte fallet som i femtielva andra helt oskyldiga inlägg på detta forum. Detta forum har sedan en längre tid mest handlat om en massa skitkastning mellan de som tror sig veta och de som kanske vet något.

Kan vi inte alla börja svara sakligt på frågan som ställdes och lämna alla personliga åsikter åt en helt egen tråd i helt annat forum? Snälla!

Det är ju en diskussion, då vi rör oss bort ifrån ursprungsfrågan och fortsätter diskutera kring ämnet och kringliggande ämnen.
 
Jag hade, återigen, en förhoppning om att den ursprungliga frågan skulle ge en massa intressanta svar.
Hade den varit postad i rätt underforum kanske den hade fått det... Det är ju nästan som om man vill att det ska spåra ur när man postar om höghöjdsvandringsexpeditioner i underforumet som berör alpinklättring.
 
Rätt underforum?!

Vad beträffar att posta i rätt underforum så tycker jag nog inte det var nåt större fel på rubriken "Svenskar i Himalaya 2013". Det finns ju en hel del toppar att klättra där...

Även om en del även kan vandras, krypas, cyklas eller bogseras uppför. Anledningen att jag skickade ut en fråga på forumet är att jag är allmänt intresserad av alpinism men utger mig inte för att själv vara någon expert i ämnet. Men jädrar vad vissa av er högg på detta... Tycker Andy sammanfattade det rätt bra i senaste inlägget. Beträffande hur jobbigt det är kan man ju i så fall fråga sig hur jobbigt det var för Felix Baumgartner att sitta i en ballong ex antal timmar och sen ta ett kliv ut och falla genom atmosfären...
Eller att Göran Kropp cyklade till Nepal på en vanlig 2-hjulig cykel, hur svårt kan det vara?!
Cyklar man inte baklänges på en enhjuling cykel med punka kan det fan kvitta!

Söker mej till andra forum där "vi" amatörer kan följa vandringarna mot topparna i Himalaya.

Simma Lugnt !
 
Vad beträffar att posta i rätt underforum så tycker jag nog inte det var nåt större fel på rubriken "Svenskar i Himalaya 2013". Det finns ju en hel del toppar att klättra där...

Även om en del även kan vandras, krypas, cyklas eller bogseras uppför. Anledningen att jag skickade ut en fråga på forumet är att jag är allmänt intresserad av alpinism men utger mig inte för att själv vara någon expert i ämnet. Men jädrar vad vissa av er högg på detta... Tycker Andy sammanfattade det rätt bra i senaste inlägget. Beträffande hur jobbigt det är kan man ju i så fall fråga sig hur jobbigt det var för Felix Baumgartner att sitta i en ballong ex antal timmar och sen ta ett kliv ut och falla genom atmosfären...
Eller att Göran Kropp cyklade till Nepal på en vanlig 2-hjulig cykel, hur svårt kan det vara?!
Cyklar man inte baklänges på en enhjuling cykel med punka kan det fan kvitta!

Söker mej till andra forum där "vi" amatörer kan följa vandringarna mot topparna i Himalaya.

Simma Lugnt !

Vilka forum är det?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.