Jag skakade hand med Steve House...

och kommer aldrig att tvätta den handen igen! ;)

Skämt åsido, igår kväll var min kära fru och jag och lyssnade på Steve House när han berättade om sitt liv och sina erfarenheter. Platsen var GIH i Stockholm.

Det var mycket inspirerande att lyssna på och en enorm skillnad i framtoning mot andra min fru och jag har lyssnat på tidigare, inga namn nämnda, inga namn glömda!;)

För mig handlade Steves berättelse om så mycket mer än klättringen och det var återkommande som jag kom på mig själv med att nicka instämmande, då jag jämförde hans erfarenheter och slutsatser i livet med många delar av mitt eget liv (som inte alls haft med klättring att göra, men i många avseende lika extremt fokuserat som det Steve berättade om).

Stort tack till alla de som gjorde denna kväll möjlig, det var mycket uppskattat av både min fru och mig. :)

/Christian

PS. Jag tror dock inte att jag kommer tvätta min hand...;)
 
Instämmer!

Lätt det mest inspirerande föredraget jag lyssnat på!

Och som en kompis påpekade. Han nämnde inte en enda grad! Och ändå trollband han publiken i två timmar. Försök det Ondra eller Sharma :)
 
Jag kan bara tro lika, men inte bekräfta. Dock framstår det ju som mer rimligt än vanligt att "skorstenen" tillhör ett "hus"!
 
En fråga lite OT: antar att det är han som givit namnet till House's Chimney på K2?

Hej! Nej, det är inte Steve House, det är en annan House, vill minnas att det var en amerikansk expedition 1939, då en House i den expeditionen klättrade det som sedan blev kännt som House's Chimney. Ed Viesturs skrev en bok om ett antal expeditioner till K2, minns inte namnet på den boken just nu, men googla! ;)
 
Fanns med i alpinist nyligen. House chimney gjordes på ett av de häftigare försöken innan italienarna knäckte berget med lyftkranar... Idag är det knappt någon som klarar motsvarande klättring på den höjden. Möjligen den yngre house då...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.