Outdoorbutik

Tjena
Tankte dra igang en outdoorbutik som saljer alpin- och klatterprylar, klader mm.
Hjalp mig att komma pa ett bra namn.
Har ide torka.
Mvh
Nisse
 
Fanns en för många år sen som hette Base Camp tror jag?
Rätt bra namn, fast tyvärr på utrikiska.

Tänke först efter vad du har för önskemål om vilken "typ" av namn du vill ha, om det ska vara ett svensk namn, om det ska beskriva din inriktning tydligt eller hellre bara var klatschigt. Av de butiker som finns har man ju haft lite olika filosofi märks de - och det är vanligt med ett namn på engelska av nån anledning.
 
Japp, ge oss något att ta i. Fundera på över hur du vill att din butik ska "kännas" och "smaka".
Det är den vägen man skapar ett varumärke.

Vill du ha hjälp på traven finns det en bra övning.

Om din butik vore en bil, vilken skulle den då vara? Vilken skulle den defintivt INTE vara?
Om den vore ett klädesmärke?
En maträtt?
En kändis?
En godissort?
Ett djur?
osv osv...

Då tvingas du fundera på exakt sånt man funderar på när man skapar varumärken, utan att tvingas stå ut med en massa konsultfloskler. Dessutom kan man filtrera bort namn som man låser sig vid för att man tycker att de är sååå kluriga (det här är en övning som frisersalonger skulle ha nytta av, med andra ord).
Dessutom kommer du att genom den övningen få ingångsvärden till din grafiska profil, din butiksinredning osv.
 
"Uppåt väggarna"?

"Nisses"?

"Nisses rack"

"Nisses rackartyg"

"RACK"

"Kildepån"

"Rackat o klart"

"Kila vidare"

"Sjunde insteget"

"Nisses standplats"

"Das Kapitän"



(Fråga om råd nästa gång du är hos frisören. Håller med om att de verkar ha expertkunskap av nåt slag.)









[Ändrat av Mezzner 2004-12-08 kl 23:50]
 
ALPINT OCH KLÄTTRING

det var ju lätt =). kanske dont drop down, typ kontentan nå inte botten utan nå toppen bla bla bla. nä jag ska inte säga nått jag är bara trött å nu ska det sovas.
 
Heter inte nån sån där gratisflygtidning det också?
Fast det är ju inte säkert att det skulle utgöra nåt hinder.

Då kan man ju förstås kolla OPP & NER, UPPOCHNER, Upp och Ned osv...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.