Arga alpinister?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eftersom det inte finns någon tävling finns väl inte heller någon resultatlista, möjligen en oberoende listor av indviders prestationer, genomförda eller uppdiktade och därför svåra att jämföra.

/Patrik

Det är ingen tävling och därför ingen resultatlista. Det som finns är en beskrivning av vad som har gjorts. I beskrivningen framgår bla vilken stil som har använts, vilken hjälp som har använts mm.
Det som de "arga alpinisterna" och även en hel del andra irriterar sig på, blir uppretade av och i vissa fall arga är just att den beskrivningen inte överensstämmer med verkligheten. Att man i sin beskrivning påstå att man gör saker på ett visst sätt, i en viss stil (väldefierad) och sen bli påkommen med att så gick det inte alls till men ändå med en dåres envishet hävda det. Det orsakar irritation och det ger intrycket av att man är väldigt oseriös och endast är intresserad av att publiciteten.
Hade de här personerna istället varit ärliga från början med att det gick inte att genomföra som planerat, var tvungen att vända, var tvungen att ta hjälp så hade de kanske istället fått respekt för sina beslut istället för som nu enbart bli misstrodda oavsett vad de gör framöver.
 
Till att börja med tycker jag det är en märklig regel, men det får stå för mig.
/.../
Jag tycker förövrigt det är synd med reglerna, det skulle också vara ett bra ställe för att få feedback kring filmer och filmfestivaler som jag producerar och driver. Men jag får söka detta på annat håll.

Jag är admin på ett forum i en helt annan nisch. Jag tycker forumreglerna i detta fall är fullkomligt rimliga. Jag hade nog dock stängt ned även denna tråd.
 
Vilket skitsnack. Ga in pa sveriges största forum för styrkelyft (kolozzeum) och fraga om Magnus Samuelsson är världens starkaste man (TM) (eller om han kanske har malade plattor när han curlar), da far du se pa hätsk stämning.
 
Eftersom det inte finns någon tävling finns väl inte heller någon resultatlista, möjligen en oberoende listor av indviders prestationer, genomförda eller uppdiktade och därför svåra att jämföra.

/Patrik
Och?

Om det verkligen bara är en själv (och möjligtvis ens närstående) som är intresserad av ens förehavanden och bedrifter, vare sig det handlar om resultat eller måluppnåelse, så framstår det väl bara som ännu mer obegripligt att inte vara ärlig med dessa...?
 
Och?

Om det verkligen bara är en själv (och möjligtvis ens närstående) som är intresserad av ens förehavanden och bedrifter, vare sig det handlar om resultat eller måluppnåelse, så framstår det väl bara som ännu mer obegripligt att inte vara ärlig med dessa...?

Även om det strikt juridiskt inte är olagligt att ljuga i de flesta fall så försvarar jag inte lögner på något sätt men mitt svar var en reaktion på att det finns domare och funktionärer vid ordnade tävlingar.

Ljug inte!

/Patrik
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ghost79 Solo-alpinister Alpin / Bigwall 0
Johannes74 Sveriges främsta alpinister på dagsfärska meriter? Alpin / Bigwall 18

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.