sula om storskor !?

hejsan,
jag behöver sula om mina storskor, ett par lätta i läder, märket garmont, men kan inte hitta någon i sverige som gör detta!
Om du har ett tips på vem som ev kan göra det, snälla hör av dig snarast!!! Jag skulle bli mycket glad!



tel: 073 638 66 28

ps. har frågat la sportiva som sular om åt sina kunder, de kan inte fixa garmont. garmont själva tar bara emot reklamationer. =/
 
Steve Komito

Jag har väldigt, väldigt god erfarenhet av Komito Boots i Estes Park i Colorado. Har ett par gamla storskor i läder från 70-talet, ett par Meindl Wiedemann Extrem, som tjänat väl, men som för cirka tio år sedan var i stort behov av omsulning. Skickade dem till Steve Komito, som är skomakare och gammal klättrare (gammal klätterkompis till colorado-legenden Layton Kor), som var den jag vågade anförto jobbet åt. Han inte bara sulade om dem, utan bytte även läderbindsulan, lagade en trasig söm på hälkappan, putsade upp dem och bytte skosnören. Har för mig att hela jobbet inte gick på mer än 5-600 spänn inklusive returfrakt. Fast det var ju, som sagt, några år sedan.
Adressen är hur som helst:
Komito Boots
235 W. Riverside
P.O. Box 2106
Estes Park, CO 80517
1-800-422-2668
 
Tack. men det löste sig!

Några dagar efter jag skrivit inlägget pratade jag med en annan person hos garmont i sverige, mycket hjälpsam, och nu är nya sulor på väg från italien. dessa bör en skomakare som kan klätterskor kunna sätta på åt mig.
Men tack i alla fall för era svar!

Sara
 
Får du riktigt med problem så hör av dig till mig så kanske vi kan ordna något via postväg här i Italien?

Jag har en duktig skomakare som alltid sular om mina klätterskor för 10-20 euro, och han bör inte heller har några problem med storskor vad jag vet.

- C
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.