Outdoorbutik

clindh

Forumvärd
Nu strider väl den här diskussionen lite mot våra regler om icke-kommersiellt, inte för egen egen vinning etc men låt gå då - butiksägaren kommer säkert ge våra medlemmar en grym rabatt den dagen butiken kommer igång! ;-)
 
Rätt tänkt!

Så länge idéerna är på idéstadiet kan vi väl vara snälla mot de som tänker ge sig ut på svag is och riskera sin ekonomi för att bistå oss med ytterligare konkurrens på marknaden.

Så fort nybörjaren räknat sin första dagskassa kan vi sedan porta honom från forumet.

Sen får vi väl hoppas att den här entrepenören är en fin människa, och inte en förhärdad ekobrottsling som lurat forummedlemmar förr...
 
:)

som "reklamgubbe" tycker jag att denna tråd är riktigt rolig ! Fortsätt !
/Gunnar

(ger inget eget förslag i detta läget ...)
 
Japp !

Mezzner; sa:
!!!!!!!!!!

Det här är ALLVARLIGA saker!

Ja absolut, men denna hemsida kanske inte är rätt forum att hitta namnet på sitt kommande företag, att idag hitta på namn och framför allt få godkänt är svårt så jag förstår varför han ber om hjälp, så jag hoppas att all hjälp här gör att han själv kommer på det som det blir till slut. Det jag menade var att dialogen från alla medlemmar (och förslag) är kul !

"KeepUp" är mitt förslag ....

/Gunnar
 
Klart han har, vad hade du annars väntat dig för kläder på Das Kapiän??? :p

Var ligger butiken(stad eller landskap) kanske kan du anspela på något typ lokalt och långt borta-ord tillsammans. Om den ligger i Trollhättan t.ex. skulle det kunna bli Trollfjäll eller Fjällhättan, du fattar kanske vad jag menar även om exemplen ovan var osedvanligt dåliga.
 
lilla_my; sa:
Om den ligger i Trollhättan t.ex. skulle det kunna bli Trollfjäll eller Fjällhättan, du fattar kanske vad jag menar även om exemplen ovan var osedvanligt dåliga.

Bergatrollet, kanske? ;-) ... också osedvanligt dåligt!

Som någon var inne på tidigare är det rätt viktigt vilken framtoning man vill ha. Det är en stor skillnad på klangen i t.ex. "Adrenalin", "No Fear" och "Busters klätteraffär" (Den senare har faktiskt funnits, låg på Bastugatan på Söder i Stockholm under åren 1989-1992).

Jag måste också säga, kommersiell eller inte, så har det här varit en av de roligaste trådarna på länge.
 
lilla_my; sa:
Klart han har, vad hade du annars väntat dig för kläder på Das Kapiän??? :p

Jag trode att han möjligen kunde tänkas ha ett par Idem i Powershield (dubbel :p )

[
Var ligger butiken(stad eller landskap) kanske kan du anspela på något typ lokalt och långt borta-ord tillsammans. Om den ligger i Trollhättan t.ex. skulle det kunna bli Trollfjäll eller Fjällhättan, du fattar kanske vad jag menar även om exemplen ovan var osedvanligt dåliga.

Örebro ----> Nisses (g)örebra outdoorbutik (kanske?)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...