Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4.63 i medelbetyg (320 röster). Visningsalternativ
Gammal 2019-08-17, 21:37
henjon henjon är inte uppkopplad

Många projekt nu... Men kan inte låta bli ett till. Är det fler än jag som gillar skäggyxor? Ropar efter vikingen i en, liksom, plus att de ger en fin kontroll vid mer noggranna arbeten. Jag gillar att modda, så bestämde mig för att köpa en gammal rejäl snickaryxa som jag ska glödga/temperera, forma om helt och sedan härda eggen igen. Även skaftet får nog någon omgång. Wish me luck

Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 11:15
dePaul dePaul är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av henjon Visa inlägg
Många projekt nu... Men kan inte låta bli ett till. Är det fler än jag som gillar skäggyxor? Ropar efter vikingen i en, liksom, plus att de ger en fin kontroll vid mer noggranna arbeten. Jag gillar att modda, så bestämde mig för att köpa en gammal rejäl snickaryxa som jag ska glödga/temperera, forma om helt och sedan härda eggen igen. Även skaftet får nog någon omgång. Wish me luck
Kul, yxor är också mycket intressanta. Tyvärr har man inte riktigt samma kläm på dem jämfört med knivar.

På tal om knivar. Här kommer åtminstone en usel bild på den tidigare omnämnda Chaparral-kniven.

Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 11:40
henjon henjon är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul Visa inlägg
Kul, yxor är också mycket intressanta. Tyvärr har man inte riktigt samma kläm på dem jämfört med knivar.

På tal om knivar. Här kommer åtminstone en usel bild på den tidigare omnämnda Chaparral-kniven.
Har ingen kläm jag heller, men man får väl skaffa sig!
Fin Spyderco!!!
Svara med citat
Gammal 2019-08-18, 12:12
dePaul dePaul är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av henjon Visa inlägg
Har ingen kläm jag heller, men man får väl skaffa sig!
Fin Spyderco!!!
Tack!

Jo, man får väl skaffa sig mer kunskap . Intressant ämne är det ju! Kanske framtida projekt...

~Paul~
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.

Logga in

Tips!