• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

...Fortsättning på Brexit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I den här tråden får man prata om vad som helst.

Som svar på Nermanders lögner i den andra tråden:

Jag bifogade statistik över anmälningar på blåljuspersonal.
Där kan du se en flera 1000% ökning av brotten under bara några år.

Så du ljuger ju när du säger att de minskar.

Den andra lögnen du påstår är att Sverigedemokrater skulle vara lika överrepresenterade i brottstatistiken som utomvästliga invandrare.
Du är ju inte en seriös med det påståendet och du lurar ingen med detta dravvel.

Sexualbrotten har ökat abnormt mycket i takt med den utomvästliga invandringens påverkan på Sverige.
Och Sverige är inte unikt här. Det ser likadant ut i Danmark och Tyskland.
Så ännu en gång är det en lögn ifrån dig.

Polisen och skolans kollaps beror ju på Sveriges prioriteringar av världens högsta skattetryck.
Vi prioriterar skurkstater såsom Rumänien, Bulgarien, Eritrea, Etiopien, Somalia etc framför vår egen befolkning och vår egen stat.
Det är en enkla sanningen bakom dessa urusla resultat.

Detta hejas ivrigt på av dig och andra Sossar. Spåret där Reinfeldt helt ville krossa det svenska välfärdssamhället är snart på väg att lyckas.

Om 2 år har varje person i det här landet chans att göra skillnad. En förändrig på riktigt. Ta den eller var för alltid en del av de som faktiskt försatte Sverige i fullständig kollaps.
 
Svar till Gustav Oh.

Jag rabblade upp en rad punkter till dig där vare sig jag eller Sverige fått det bättre.
Så lägg inte de orden i min mun tack.

Statistik, fakta, rapporter och vittnesuppgifter berättar alla en helt annan bild än den du ser i din rosa bubbla.

Märkligt va?
 
Brexit

Brexit & Skotskasjälvständighets rörelser är en stor inspirationskälla. Ett fritt Lappland eller Sapmi hade vart kanon. BRP siffrorna för de 3 nordliga kommunerna är tex högre än Quatars BNP.

Att slippa se på när storsvensken fraktar ut våra rikedomar till de svarta hålen söder ut. Gamla koloniala strukturer som tex Länsstyrelser bör förstöras & människorna som styr dom skingras för vinden
 
Nä jag orkar inte dra det här ett varv till.

Konstaterar bara att om man bara ser skit överallt kan förklaringen vara att man stoppat upp huvudet i arslet.
 
Nä jag orkar inte dra det här ett varv till.

Konstaterar bara att om man bara ser skit överallt kan förklaringen vara att man stoppat upp huvudet i arslet.

Sluta tramsa.

Fakta, statistik och rapporter kan alla läsa.
Du behöver inte mer än så.
Jag har idag länkat till den senaste brottsrapporten över handgranater i Sverige.
Där barn sprängs till döds. Något Sverige aldrig varit i närheten av tidigare. Och som tydligen är helt unikt i hela Europa.

Om du väljer att bortse fakta är upp till dig men du lever då i en egen lögn. Denna lögn kallar du den "rosa bubblan" och jag anser att det knappast är seriöst att bedriva debatt med en utgångspunkt där man inte ens tar till sig fakta.
 
Senast ändrad:
Kan också konstatera att bokmässan som bannat tidskriften Nya Tider är ännu ett yttrandefrihets-skämt i Sverige.

Dessutom när ämnet på årets bokmässa är just "yttrandefrihet".

Samtidigt tillåts "Lenins hörna" kommunistpropaganda samt Islamister vars Imam predikat över dödsstraff bland homosexuella.

Man klarade inte av kritiken och vek ner sig fullständigt...

Bokmässan bör således bojkottas. Just för att den själv inte alls är för yttrandefrihet.

Nya Tider är skräp men det hör liksom inte hit.
 
Senast ändrad:
Som svar på Nermanders lögner i den andra tråden:

Jag bifogade statistik över anmälningar på blåljuspersonal.
Där kan du se en flera 1000% ökning av brotten under bara några år.

Så du ljuger ju när du säger att de minskar.
Just attackerna mot blåljuspersonal skrev jag inget om att de minskar.

Den andra lögnen du påstår är att Sverigedemokrater skulle vara lika överrepresenterade i brottstatistiken som utomvästliga invandrare.
Du är ju inte en seriös med det påståendet och du lurar ingen med detta dravvel.
Siffrorna fanns ju i artikeln jag länkade till.

Andel misstänkta/dömda för brott

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 5
Andragenerationsinvandrare 7,9
Utlandsfödda, viktat värde 10
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 10,2

Andel misstänkta/dömda för misshandel eller grov misshandel

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 1,4
Andragenerationsinvandrare 2,4
Utlandsfödda 4,1
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 4,1

Andel misstänkta/dömda för narkotikabrott

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 0,5
Andragenerationsinvandrare 1,1
Utlandsfödda 1,0
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 2,0

Sexualbrotten har ökat abnormt mycket i takt med den utomvästliga invandringens påverkan på Sverige.
Nej, det finns ingen statistik som visar det. Det enda statistiken visar är att anmälningarna ökat.

Polisen och skolans kollaps beror ju på Sveriges prioriteringar av världens högsta skattetryck.
Nej, polisens och skolans kollaps har ingenting med pengar att göra.

När det gäller polisen handlar det om omorganisation, när det gäller skolan handlar det mycket om att de pedagogiska metoderna som man "trodde på" på 90-talet visade sig inte fungera.
 
Nej, jag kan helt enkelt inte låta bli...

Tittar man på BRÅs statistik ser man att antalet brott mot enskild person de senaste 10 åren har minskat och att förtroendet för rättsväsendet har ökat.

http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/statistik/utsatthet-for-brott/ntu.html

Tittar man på antalet anmälda brott överlag ser man att det är en ökning på ca 23% de senaste 10 åren, men då behöver man samtidigt tänka på att i och med att förtroendet för rättsväsendet ökar (se ovan) så ökar antagligen också anmälningsbenägenheten, vilket gör det svårt att säga något definitivt om det varit en ökning, minskning eller om det ligger på en jämn nivå.

http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/statistik/anmalda-brott.html
http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/brottsutvecklingen.html

Det som är läskigt är att den organiserade brottsligheten och gäng ökar. De är ju här vi ser stora automatvapen och sprängmedel.

Problemet med all statistik som slängs hit och dit är dock att det är väldigt, väldigt svårt att få en klar helhetsbild. Istället för att titta på enskilda företeelser måste man titta på helheten, vilken är så stor att den för en enskild person lätt blir överväldigande. Istället för att läsa nyheter som ofta vinklar texten för att sälja, titta på rapporterna från BRÅ och MSB direkt istället.

Och appropå yttrandefriheten:

Yttrandefriheten betyder att du får tycka och säga i stort sett vad du vill, så länge du inte kränker eller hotar annan person. Det betyder inte att resten av världen måste lyssna på dig om de tycker att du är en skitstövel.

Att ett företag som Bok & Bibliotek i Norden AB väljer att inte längre bjuda in en högerextrem tidskrift till sin tillställning eftersom de då skulle förlora en stor del av både utställare och besökare har inget med yttrandefriheten att göra. Nya Tider får fortfarande tycka och säga vad de vill, trots att de inte får vara på Bokmässan. Bokmässan tog en chansning genom att bjuda in dem, en chansning som inte gick hem. På temat yttrandefrihet hade det kunna vara intressant att ha med Nya Tider men som sagt hade det kostat mer än det smakat.

Bokmässan kränker inte Nya Tiders yttrandefrihet, de väljer bara inte att bjuda in dem till sin fest.

Bokmässan förlorar säkert några besökare på grund av beslutet, men knappast lika många som de förlorat om Nya Tider hade fått komma...

Avslutar med att länka till en passande seriestrip från xkcd. Den behandlar i och för sig yttrandefrihet i USA, men är ändå aktuell i ämnet.

https://xkcd.com/1357/
 
Det blomstrande Lappland... med idel utflyttningskommuner.

Ja det är nog en bra idé att bli självständig :)

Ja du njuter ju av inflyttningen ;) När Västra Götaland får lite mindre inflöde av pengar utifrån så kanske flyttströmmarna vänder av ekonomiska realiteter.

BRP Göteborg 358 000kr per capita. Samhällsservice enorm. Vart kommer pengarna ifrån ? Ja inte från människorna i Västra Götaland det är helt klart.

Borås 269 644kr
Skövde 285 609kr

Förmodligen bidrar inte människan i Västra Götaland med med en enda kr till någonting annat då ni har fullt upp med er egen kostym

Jokkmokk 638 000kr
Gällivare 557 000kr
Kiruna 552 000kr

Samhällsservice minimal....
 
Just attackerna mot blåljuspersonal skrev jag inget om att de minskar.


Siffrorna fanns ju i artikeln jag länkade till.

Andel misstänkta/dömda för brott

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 5
Andragenerationsinvandrare 7,9
Utlandsfödda, viktat värde 10
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 10,2

Andel misstänkta/dömda för misshandel eller grov misshandel

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 1,4
Andragenerationsinvandrare 2,4
Utlandsfödda 4,1
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 4,1

Andel misstänkta/dömda för narkotikabrott

Sverigefödda med svenskfödda föräldrar 0,5
Andragenerationsinvandrare 1,1
Utlandsfödda 1,0
Sverigedemokratiska riksdagsledamöter 2,0


Nej, det finns ingen statistik som visar det. Det enda statistiken visar är att anmälningarna ökat.


Nej, polisens och skolans kollaps har ingenting med pengar att göra.

När det gäller polisen handlar det om omorganisation, när det gäller skolan handlar det mycket om att de pedagogiska metoderna som man "trodde på" på 90-talet visade sig inte fungera.

Du skyllde attaker i förorterna på "hörsägen" och felaktiga vittnesuppgifter.
Så var det med den saker.
Fakta är att de ökar våldsamt mycket.

Dina påhittade siffror om Sverigedemokrater saknar helt relevans. Som att jämföra din granne med min granne.
Hetsjakten på Sverigedemokrater har varit enorm, och fortgår dagligen. Tro fan att det anmäls hej vilt mot dem. Helt utan grund.

ExtremVänstervåldet däremot är ett reelt problem och enligt SÄPO den absolut farligaste "grenen" av politikervåld idag.

Jo statistik visar att sexualbrotten ökat markant. Flera 1000% även där i år jämfört med förra året.
Anmälningar går såklart hand i hand med antalet brott. Att tro annat är ju enbart dunderkorkat och ännu ett försök att stoppa huvudet i myllan.

Likaså ser det som sagt ut i Tyskland och Danmark (Men inte i Finland av någon välkänd anledning).
Allt detta är ju knappast en slump.
Inte ens du tror på detta.

Polisens och skolans kollaps har i allra högsta grad med pengar att göra.
Ususla löner. Skolor med enormt dålig arbetsmiljö och lokaler. Alltför dålig lärartäthet osv osv.
Lägg därtill en massinvandring ifrån outbildade människor och du får både ökad brottslighet och usla skolresultat på köpet.
Skolans förfall har med massinvandring och pengar att göra.

Dessutom ska skolan enligt mig återförstatligas.

Och sluta skyll polisens usla resultat och massavhopp på "omorganisationen". Den har vi hört i åratal nu.
Jag citerar en politiker nyligen på TV:
"Man kan inte skylla på omorganisationen hur länge som helst... nångång måste någon förbättring hända".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.