Deo/Antiperspirant för fuktigt varmt land

Ska vandra i Japan och hört att deras deodorant är värdelös på oss västerlänningar som sägs svettas mycket mer.

Jag vill ogärna gå runt och lukta apa ur armhålorna så försökt förgäves hitta något som passar. Svårt att hitta något liknande miljö.

Använder mest Nivea Men men finns ju en uppsjö av andra märken. Sen tycker jag vikten på den deon är väldigt hög.

Någon som kan rekommendera något?

Ska helst vara roll-on. Nån sprayburk har jag inte plats med.
 
Thai-deo är bäst.Stift. Mitt favvomärke, som tyvärr just blev lite svårt att få tag på till rimligt pris härifrån, men det finns andra märken.

I brist på det, köp Bats rollon på apoteket.
https://www.apotea.se/bats-roll-on-mild-oparfymerad-60-ml
Bats tror jag innehåller en "dålig" aluminiumförening, en sån som täpper till porerna, men är osäker på det. Thai ska vara OK ur det perspektivet. Båda kan fås helt oparfymerade och är supereffektiva. Håller en verkligen luktfri hela dan och mer till. Luktar jag dåligt så kommer det inte från armhålorna. Bats har jag iofs inte provat på rätt många år då jag gick över till thai.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...