Vi är här nu

Välkomna hit!

Kul att folk fortsätter skriva på det öppna internet så att diskussioner och information blir enkelt sökbart för alla som kommer efter och inte slarvas bort i någon facebookgrupp!!

Det är inte så mycket aktivitet här på utsidan nu för tiden tycker jag, men det är ett bra forum som har lärt mig massor. Vi får hålla ihop för att hålla friluftsforumkulturen levande =)
 
Välkomna hit!

Kul att folk fortsätter skriva på det öppna internet så att diskussioner och information blir enkelt sökbart för alla som kommer efter och inte slarvas bort i någon facebookgrupp!!

Det är inte så mycket aktivitet här på utsidan nu för tiden tycker jag, men det är ett bra forum som har lärt mig massor. Vi får hålla ihop för att hålla friluftsforumkulturen levande =)

Tack! Jo, diskussionsfora tycks börja bli en rödlistad art, tyvärr. Sportfiskeforum läggs ned och fiskesnack är inte längre vad det var innan Sportfiskarna tog över det. Utsidan, som inte bara vänder sig till fiskare utan är betydligt bredare, är förhoppningsvis livskraftigt. Själv ser jag alla övriga delfora om friluftsmat, foto, utrustning mm som en bonus.
 
Utsidan är rätt utdöende också tyvärr. Iaf den här årstiden. Ett 10-tal som skriver regelbundet kanske. Många som droppat av och kanske hänger på FB istället, men det kan behövas lite nytt blod som väcker forumet till liv igen.
 
Väldigt viktigt att nämna så när gamla forum stänger ner så försvinner arkivet med det och också den förvärvade kunskapen gäster och aktiva forumskribenter tagit till sig.

Det borde vara så. Att kunskap är en fri tillgång för den nyfikne men att många gånger tendensen ser ut att vara tvärtom. Att den flyttar in i slutna rum. Att den vattenmärks för endast utvalda och att den blir en dyr handelsvara.


Jag är inte så rik på kunskap och när jag vill beskriva mitt fiske så är det en väldigt subjektiv upplevelse som handlar mycket om känsla , om en abstrakt timing och en flört med magiska. Så i det här rummet så är jag mer en upplevelseskildrare än en fiskare med svart bälte.
 
Om någon noterat, funderat (och kanske rentav blivit glad) över den plötsligt ökade aktiviteten på detta delforum de senaste dagarna så kan jag förklara. Den sammanhänger med att sportfiskeforum.se beslutat att släcka ner och att några av dess användare emigrerat hit. Jag är en av dem. Undrar ni över vad jag är för en filur så kan ni ju kolla presentationen i min profil.

Då kom också jag in!!
Nu hoppas jag bara att få komma från riggen också. (Corona)
 
Också ny här, ser ut att bli långledig p.g.a. corona. Åker i land i morgon.
Sen blir det att åka upp till Sör Varanger och starta isfiske sesongen.
Hoppas på en fin vår med mycket fiske:)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...