Andningsvadare?

Jag har tänkt investera i ett par andningsvadare. Jag undrar då vad man bör välja och vilken skilndad där är på tex. simms och loop. Vilka är de mest slitstarka och prisvärda andningsvadarna?
 
Andningsvadare!

Det finns, som du säkert förstår, en hel del märken och typer av andningsvadare. Jag har själv ett par Orvis Clearwater Breathabel Waders och är ganska nöjd med dem. Mina vadare är dock mer åt hållet lättvikts vadare, vilket innebär att man får ta det försiktigt med att sätta sig på stenar osv.
Jag skulle rekomendera dig att kolla in nån av Loops modeller, inte just för att det är Loop, utan för att det är ett svenskt företag ( om jag inte har fel så är det tillsammans med Tierra som dom har tillverkat sina vadare...) därmed så underlättas ev. garanti problem (vet inte hur Simms har det med garantier i Sverige , men det kan ju vara lite tråkigt att skicka dem till Usa om det skulle hända ngt..)
En sak till, satsa på bra vadarskor, det är dom som man har mest "kontakt" med.
Så mitt råd, kolla in Loops vadare, samt var kräsen när det gäller vadarskorna.

MVH Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
haak Livslängd på andningsvadare? Fiske 1
bredviken Vilka andningsvadare? Fiske 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...