Hammock

Tror också det är så. Men jag är inte beredd att lägga ut pengarna innan jag vet om hängandet kommer att bli en vana. Men jag har kollat en del på UQ. Finns så mycket att välja på i USA, men då har vi det där numera vanliga lilla problemet.
 
Jo det blir dyrt, men jag tror jag kan dubbla användningsområdet för den här. Borde funka ok som alternativ till sovsäck i tält också, eller iaf som komplement till en sommarsäck.

Köpte nyss även en hängmatteställning på Biltema att ha på tomten. Fungerar riktigt bra faktiskt. t.o.m. min stora får plats med underquilten. Kul att kunna fippla med allt hemma innan man sticker ut.
 
Senast ändrad:
Har du redan fått den?
Jo, blir nog nåt liknande för mig om intresset håller i sig. Men det får bli till nästa sommar i så fall.

Tror absolut du kan ha den som sovsäck/sovsäcksförstarkning. Blir väl som ett täcke, lite smalare i ändarna antar jag?
 
Har du redan fått den?
Jo, blir nog nåt liknande för mig om intresset håller i sig. Men det får bli till nästa sommar i så fall.

Tror absolut du kan ha den som sovsäck/sovsäcksförstarkning. Blir väl som ett täcke, lite smalare i ändarna antar jag?

jorå den är varm och skön, trots bara 450g totalt
 
Finns det något liggunderlag som funkar för både hammock och tält ?

Jag har idag ett vanligt billigt liggunderlag, men tycker det knölar sig för mycket i hammocken.


Har sett att hennesy har denna; https://hennessyhammock.com/products/radiant-double-bubble-pad

Men då jag ändå vill skaffa ett nytt liggunderlag (som tar mindre plats i väskan) till tältet, vore det fint om de fanns varianter som är anpassade för båda?

Jag har ett cellplastliggundrerlag som jag kapat i två delar. En del täcker från baken upp till nacken, den kortare delen har jag på tvären under baken.

Dessa använder jag under vår, sommar och höst.
På vintern använder jag underquilt.
 
min erfarenhet är att det är svårt. Uppblåsbart finns det de som använder, men själv har jag lyckats förstöra ett i hängmattan så det gör jag inte om (Blir ojämn belastning iom man får vrida och lyfta på sig en del innan man hittar "the sweet spot")

Finns fodral med vingar för ett vanligt cellplast som kanske är bra. aldrig provat själv. Tjock ullfilt som UQ såg jag nån på youtube som hade, men de väger ju en del.
 
Finns det något liggunderlag som funkar för både hammock och tält ?

Jag har idag ett vanligt billigt liggunderlag, men tycker det knölar sig för mycket i hammocken.


Har sett att hennesy har denna; https://hennessyhammock.com/products/radiant-double-bubble-pad

Men då jag ändå vill skaffa ett nytt liggunderlag (som tar mindre plats i väskan) till tältet, vore det fint om de fanns varianter som är anpassade för båda?

Jag köpte Double Bubble. Det skulle inte funka på marken, om du inte är väldigt oöm. Det funkar bra i hammocken såtillvida att det värmer tillräckligt och är följsamt. Tyckte inte det styvade upp. Men jag har en Hennessy hammock med dubbel botten och hakar för att hålla fast underlaget. Att lägga det i Hammocken tror jag inte funkar lika bra.

Nu är jag missnöjd med det i alla fall, men det är för att det är för litet. Materialet i sig är funkis. Det borde gå upp mer på sidorna. Delar av kroppen hamnade utanför för mig och då blir det kallt. Nu har jag bara testat en enda gång och det var kallt, +7 max. Men de delar av mig som var på underlaget var varma. Man får vara tacksam för det lilla. :p
 
Jag har ett cellplastliggundrerlag som jag kapat i två delar. En del täcker från baken upp till nacken, den kortare delen har jag på tvären under baken.

Dessa använder jag under vår, sommar och höst.
På vintern använder jag underquilt.

Okej , man klarar sig från bak till nacke altså , tänkte om de inte kan bli kallt om benen? Kör du alltid liggunderlag eller är det bara under en viss temp?

Ska testa klippa till ett och se om de fungerar bättre , glider av ibland i tältet också ubder sömnen , men på marken är det så mkt enklare att bara lägga sig tillrätta igen jämfört i hammocken.

Lite surt ändå , jag trodde när jag köpte hammocken att det skulle räcka med den och en sovsäck under sommaren.
 
Det sägs att tumregeln är att om det är under +20 ° behövs isolering under.

Köp ett sånt där stort sjok cellplast och klipp till istället. Har fortfarande inte gjord det, men för mig skulle standardbredd inte funka. Man kommer mot sidorna på hammocken och det kyler lika mycket som det skulle göra om det var oisolerat underifrån.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13
såg tarp o Hammock istället för tält. Bo och sova 3
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
fotografiskt Hennessy Hammock på vintern Bo och sova 290
omnes Planet Hammock Bo och sova 26
Gun-valld Lawson Hammock/Tält Bo och sova 2
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
peter1969 DD Hammock? Bo och sova 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.