Mallorcas östkust

Go vänner
Hur ser det ut med vandringsleder på "fel" sida om Mallorca? I mitten av maj kommer jag och hustrun att bo i ett samhälle på östkusten som heter Cales de Mallorca i kommunen Manacor.

Vi har lite olika syn på hur en semester ska förvaltas, men vi löser oftast det genom gemensam frukost, middag och kvällsaktiviteter. Däremellan jobbar hustrun med solbrännan och jag med fiske, vandring och andra naturnära upplevelser. Jag brukar sällan lägga mig i semesterplaneringarna till medelhavet, men den här gången kanske jag skulle varit lite mer aktiv Det visar sig att några av Europas vackrare vandringsleder ligger på andra sidan ön! Självklart ska jag ta mig dit någon av semesterdagarna, men östkusten har väl också nåt att erbjuda?
 
Hallå, hur gick det för dig? Vi ska strax en vecka till Artà på östkusten och hoppas på lite vandring och naturupplevelser!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...