Vad ska jag läsa?

Om du orkar leta i antikvariat så finns t.ex. Harry McFie. Namnet till trots så är han svensk (dock med skotsk (?) påbrå), och i unga år drog han till Kanada/Alaska och försörjde sig som guldgrävare, trapper, spårare.... Han har skrivit några romaner och några böcker som är mer som självbiografier. Alla böckerna har dock vildmarksliv som huvudtema.

Sen finns ju också "Deep Lie" av Stuart Woods. Boken börjar med U137 och målar upp ett scenario där Sovjetunionen har planerat att invadera Sverige, och där U137 är första steget.
 
Håller med, den är bra.

In i vildmarken av Jon Krakauer är ju ett givet tips på ett forum som detta.
A walk in the woods av Bill Bryson för mer småputter och mindre livskris.

Även Into Thin Air av Jon Krakauer är superbra, även om man inte gillar klättring.

Alla böcker av Malcolm Gladwell, om man vill läsa om något annat än outdoor.

In Patagonia av Bruce Chatwin ska vara bra, jag har dock inte läst den själv (den står i bokhyllan och väntar).
 
Sen finns det ju drösvis med Coffetable fotoböcker med berg och fjäll i. Grundstens är mycket rekommendabla liksom Lundqvist tidigare nämnda.
go läsning och ögongodis
 
Även Into Thin Air av Jon Krakauer är superbra, även om man inte gillar klättring.

Alla böcker av Malcolm Gladwell, om man vill läsa om något annat än outdoor.

In Patagonia av Bruce Chatwin ska vara bra, jag har dock inte läst den själv (den står i bokhyllan och väntar).

Skriver upp på inköpslistan! :) Blir dyrt det här :D haha
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...