Bra & inspirerande äventyrsbloggar?

www.365aventyr.se

Jag bloggade intensivt under ett år när jag gjorde ett äventyr om dagen i ett år. Bloggen fick leva vidare efter äventyrsåret och handlar numera om mitt och min familjs liv i fjällbyn Funäsdalen. Vi bytte ekorrhjulet i Stockholm mot ett lugnare (?!) liv i fjällen där vardagen numera är ett äventyr och äventyr har blivit vår vardag.

www.365aventyr.se
 
Den här tjejen slår nog det mesta i att vara inspirerande tycker jag: Villmarksjenta

17 bast och verkar inte vilja annat än att vara ute för jämnan. Det finns hopp för mänskligheten! ;-)

Känns som hon började väldigt ung och har tröttnat på friluftslivet?
Följde hennes blogg och Facebook men det verkar som hon har slutat att gå på tur.

Då ska jag passa på att länka till min hemsida.
Jag skreva på engelska och det handlar mest om Sveriges Nationalparker, prylar, mat och turer lite överallt mellan Nordkapp och Portugal. Jag skulle dock inte påstå att jag är en riktig Villmarksjenta ;)
 
Känns som hon började väldigt ung och har tröttnat på friluftslivet?
Följde hennes blogg och Facebook men det verkar som hon har slutat att gå på tur.

Då ska jag passa på att länka till min hemsida.
Jag skreva på engelska och det handlar mest om Sveriges Nationalparker, prylar, mat och turer lite överallt mellan Nordkapp och Portugal. Jag skulle dock inte påstå att jag är en riktig Villmarksjenta ;)

Hon har flyttat till egen domän: http://villmarksjenta.no/

Mvh troswe
 
Många, långa turer

Tack för många bra tips, ska bli roligt att följa flera av dem som det har länkats till, även om en del börjar bli utdaterade.
Här är en friluftsblogg jag följt sista tiden: http://staffansandberg.se/
Han har tagit långledigt från jobbet för att gå flera långa turer, bland annat genom Skandinaviska fjällkedjan och Sörmlandsleden.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...