Efterlysning - Vandra i Sydamerika - Andernas förtrollade bergsvärld

Hej

Jag försöker idogt få händerna på ett exemplar av följande bok. Är det någon av er där ute som har ett exemplar ni kan tänkas sälja, eller har någon ide om vart jag kan få tag i ett exemplar vore jag ytterst tacksam! Så till den milda grad att hittelön utlovas =)

Vänligen
Mattias

Vandra i Sydamerika - Andernas förtrollade bergsvärld
av Mats Larsson, Inger Larsson, utgiven av: Vildmarksbiblioteket

Handling
En inspirerande guide för vandring i Anderna!

För den som älskar berg och fjällnatur erbjuder Anderna oändliga möjligheter, det är ett eldorado för vandrare. Anderna är ett kolossalt bergskedjesystem som följer Sydamerikas västkust i hela dess längd. Här finns alla klimat och väderlekstyper och bergen reser sig abrupt från havet till nära nog 7 000 meter över det. Bergskedjan löper genom sju länder och kulturformerna är många.

Utefter bergskedjan ligger vildmarksområden med snö och is där våldsamma stormar rasar och där kölden är dräpande. Det finns också områden med drypande våt djungel och glödheta öknar tätt intill med nådelös hetta under tropiskt brännande sol. Det är ingen överdrift att påstå att Anderna är kontrasternas och äventyrens bergskedja.

Denna bok berättar om några kronjuveler ur Andernas enorma smyckeskrin. Boken beskriver ett antal vandringsturer, både kortare och längre, från Kap Horn och upp till bergen under ekvatorns sol. Till varje tur finns tydliga kartor.

Författarna har själva vandrat alla de turer som presenteras i boken och delar generöst med sig av erfarenheter och tips till den som vill följa i deras fotspår eller söka egna vägar i området. Detta är en inspirationsbok till äventyr bland Andernas vilda berg.

Förlag: Vildmarksbiblioteket

Isbn:9789186433123
Mediatyp:Bok
Mediaformat:Flexband
Antal sidor:310
Vikt:500g
Språk:swe
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...