leder och vindskydd.

...som gammal skåning van vid skåneleden fylld med fasta vindskydd överallt finner jag att sådana leder inte finns i jämtland!? Eller är jag bara blind? Finns det inga leder i jämtland med fasta vindskydd?
 
Du är nog blind. ;)

I alla fall om det är fjälleder du talar om, för där finns det rasthyddor på snart sagt varje sträckning mellan stugor och stationer. I de flesta av dessa finns det dessutom en hjälptelefon.

Eller menar du vanliga bakvalar? Då får du leta lite mer, men t.ex. kring Åre och Edsåsdalen-Ottsjö finns en del. Sedan har vi ju hela skogslandet bortom fjällkedjan också, där man säkert kan hitta både det ena och det andra.
 
...blind är det det isf inte första gången jag blir anklagad för att vara!

Jag menar vanliga såna öppna vindskydd man sover i, några ledkartor har jag inte hittat vare sig på Naturkompaniet eller Lundhags? Var hittar jag dom?
 
...blind är det det isf inte första gången jag blir anklagad för att vara!

Jag menar vanliga såna öppna vindskydd man sover i, några ledkartor har jag inte hittat vare sig på Naturkompaniet eller Lundhags? Var hittar jag dom?

även jag en skåning som flyttat hit, jag har haft stor hjälp från turistbyrån som ligger mitt i centrum typ. de vet en massa leder lite överallt!
 
Gör en sökning på "gapskjul" alt. "slogbod" i Jämtland så dyker det upp en del.


peter

...blind är det det isf inte första gången jag blir anklagad för att vara!

Jag menar vanliga såna öppna vindskydd man sover i, några ledkartor har jag inte hittat vare sig på Naturkompaniet eller Lundhags? Var hittar jag dom?




Öhh Om du inte httat någon karta ine på naturkompaniet eller dylig affär har du nog iten enss frågat efter dem, Karta är super lätt att hitta skulle nog säga att du borde köpa dem på naturkompaniet eller så för dom har kartor över de flesta områden i jämtland och sverige, fråga personalen nästa gång du är inne så visar do vart kartorna är ... om dom inte är slut

är det i fjällen du ska gå eller i skogslandet? på fjället är det väldigt ont om öppna vindskydd,, men kan finnas runt sjöar mm runt hotagen fjällen finns det vet jag och andra små sjöar runt om i jämtland
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...