Gissa bilder i Gävleborgs län

Bild 12 och 15

Bild12 Skulle kunna vara en dryg kilometer norr om ortsnamnet "Berg" där kraften korsar stigen.
(men hur kom du dit med hojen, cyklade du i kraftledningsgatan ?)

Bild15 Kan vara 500 m NÖ om samma namn (Berg) vägskälet vid sågen. Alldeles väster om "Skola"

Blir galen på alla de andra bilderna på stigar, stigkorsningar osv

BERÄTTA TOBBE ____VAR ÄR DOM
 
Bild12 Skulle kunna vara en dryg kilometer norr om ortsnamnet "Berg" där kraften korsar stigen.
(men hur kom du dit med hojen, cyklade du i kraftledningsgatan ?)

Bild15 Kan vara 500 m NÖ om samma namn (Berg) vägskälet vid sågen. Alldeles väster om "Skola"

Blir galen på alla de andra bilderna på stigar, stigkorsningar osv

BERÄTTA TOBBE ____VAR ÄR DOM

Jo, det går att cykla i kraftledningsgatan. Och ja, du har rätt på 12 och 15. Sidan med bilderna är uppdaterad med en karta som visar alla platser (längst ned).

Det här var första försöket, och det var först vid 2:an som jag fick idén (1:an tog jag sist av alla bilder). Det blev alltså litet improviserat. Jag får göra ett nytt försök och tänka till litet mer innan.
 
Jag får välja en litet svårare bild:

b22.jpg

Gissar ordentligt och gör en del antaganden.

Två olika kraftledningar (alternativt en telelinje och stor kraftledning) och vatten t ex Dalälven/Hedesundafjärden i bakgrunden. Vad den blåvita stolpmarkeringen står för vet jag inte men det kan vara en ledtråd.

Kan det vara vid Älvgården med fotoriktning SV?

Thure
 
Gissar ordentligt och gör en del antaganden.

Två olika kraftledningar (alternativt en telelinje och stor kraftledning) och vatten t ex Dalälven/Hedesundafjärden i bakgrunden. Vad den blåvita stolpmarkeringen står för vet jag inte men det kan vara en ledtråd.

Kan det vara vid Älvgården med fotoriktning SV?

Thure

Alldeles rätt antaget. Du är svår att överlista.

Stolpen är en av flera runt i trakten, och är uppsatta av hembygdsföreningen för att markera gamla boställen, t.ex. så här:

b25.jpg


Det är ingen bildfråga, så du behöver inte leta rätt på läget. :)
 
Nya världar

Härligt Thure, ............lucköppning här
Nu kan ju inget ungå en när det finns så här detaljrika kartor.
Nu väntar vi ivrigt på Tobbes nästa cykeltur.......
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.