"Ryggtunnor"

Jag har vid ett par tillfällen sett fjällvandrande turister som bär sin packning i blå tunnor på bärmesar på ryggen. En enkel och vad jag gissar, en inte allt för dyr lösning. Jag kan tänka mig att de slukar en hel del i volym och att man även kan bära väldigt tungt i dessa.
Är det något som de tillverkar själva eller är det något som de köper i butiker?
 
Om det är blâ tunnor med svart lock och klämringsstängning sâ är dom säkert köpta för en bit kaffebröd hos nâgon kemifirma.
Jag har ett antal som används till fodertunnor mm köpta hos Gripen vill jag minnas.
Det enda jag inte skulle vilja använda dom till är att bära dom pâ ryggen. tomma väger en mer än hela min normala packning.
Vi hade nâgra när jag var aktiv i scoutkâren för att försäkra oss om att ungana hade torra grejer vid paddelhajkerna.
Man fâr skölja och vädra i evigheter innan man kan använda dom ifall man fâtt en som haft t ex schampo i.
 
Var såg du dem? Jag har såna tunnor i kanoten. Där är de perfekta men det enda tillfället jag kan tänka mig att bära dem på ryggen är under en landtransport förbi en fors.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.