"Vita Blixten"

Hej Alla!
Jag undrar ifall någon vet om det går att få tag i ett par korta vita blixten. Tycker mig minnas att det fanns en variant som användes av pansarvärnskillarna när jag gjorde lumpen för typ tjugo år sedan. De skidorna var betydligt kortare än den vanliga modellen som vi andra drog runt på.
Tacksam om någon har något tips.
Mvh. /Johan
 
Det finns att få tag på då och då...brukar kosta lite mer än den vanliga men för det lilla priset kan det knpsta spela någon roll.

Mn varför skulle du vilja ha ett par av dem, de är breda och otympliga jämfört med orginalet?
 
Tack för svaren. Jag får hålla ögonen öppna och hoppas att det dyker upp någon annons någonstans.
Tanken var att använda dom till jakt i snårig och småbruten skogsterräng. Korta och breda skidor skulle då kunna fungera istället för snöskor (Har provat. Gillar inte...) när man bara rör sig kortare sträckor i djup snö.
Mvh /Johan
 
Sundins korta breda skidor

Jag har ett par gamla Sundins-skidor i trä med plastbelag. De är korta, breda och vallningsfria. Bindningen är också en bra typ av kabelbindning med spännrem som funkar fint med stövlar och kängor. De borde funka fint. Kanske kan vara ett alternativ om du hittar några. Mina får du dock inte ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tomatchili Suunto med vita siffor (negative face) Utrustning allmänt 0
niclasfoto Solglasögon för vita vidder!!? Utrustning allmänt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.